شناسه خبر:76021
1402/8/27 12:27:44

سپهرغرب، گروه خبر: ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه، ایجاد گمرک پتروشیمی را در تسریع و تسهیل صادرات محصولات پالایشگاه و پتروشیمی‌های کرمانشاه مفید به فایده دانست و آمادگی این اداره کل را برای راه‌اندازی گمرک تخصصی حوزه پتروشیمی اعلام کرد.

«علی‌اصغر عباس‌زاده» روز پنجشنبه در بازدید از پتروشیمی بیستون در جلسه ای با حضور رئیس هیأت مدیره، مدیرعامل و مدیران بخش‌های کاری این شرکت، اظهار کرد: از آنجا که استان کرمانشاه با دارا بودن پالایشگاه و چندین پتروشیمی فعال، یکی از قطب‌های این صنعت در کشور و دارای جایگاه مناسبی است، بنابراین از حیث صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی نیز شرایط مطلوب و ممتازی دارد.

وی تاکید کرد که مجموعه گمرکات استان کرمانشاه این آمادگی را دارد تا در صورت اختصاص مکانی مشترک و مورد موافقت پالایشگاه و پتروشیمی‌های فعال استان کرمانشاه و با فراهم نمودن بسترهای مورد نیاز با تخصیص نیرو و استقرار کارشناس گمرکی به صورت خدمات فوق العاده گمرکی در صادرات محصولات پالایشگاه و پتروشیمی‌های کرمانشاه ارائه خدمت نماید.

عباس‌زاده افزود: ارائه خدمات فوق العاده گمرکی در این مکان، در سرعت بخشی به فرایند تشریفات گمرکی محصولات و فراوردهای نفتی و پتروشیمی استان نقشی تاثیر گذار خواهد داشت.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود ارائه تسهیلات و خدمات گمرکی به واحدهای تولیدی، تعامل و همکاری هرچه بیشتر با تولید کنندگان و صادرکنندگان خوشنام را از رویکردهای گمرک بیان کرد و افزود: از آنجا که گمرک سازمانی بین‌المللی است و روانسازی و ارائه تسهیلات گمرکی در سر لوحه کار این سازمان است لذا گمرک ایران نیز در راستای اجرای قوانین منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای خود ضمن ایفای نقش ملی خود از جهت اینکه از چرخه جهانی نیز عقب نماند در انجام وظایف بین‌المللی نیز گامهای مثبت و مفیدی را برداشته باشد.

در این جلسه رئیس هیأت مدیره شرکت پتروشیمی بیستون نیز ضمن تشریح عملکرد و فعالیت‌های شرکت، اشاره ای به محصولات تولیدی داشت و افزود: این شرکت در زمینه تولید و فروش محصولات خود توانسته است علاوه بر حضور چشمگیر در عرصه رقابت داخلی، گام‌های قابل توجه ای در صادرات محصولات خود و ایجاد بازارهای متفاوت در بازار جهانی برداشته است.

«براندیشه» رئیس هیأت مدیره شرکت پتروشیمی بیستون در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی مجموعه گمرکات استان کرمانشاه با پتروشیمی بیستون در صادرات محصولات خود افزود: بقا و ادامه حیات واحدهای تولیدی کشور در گرو تعامل و همکاری سازمانها و دستگاه اجرایی است و از انجا که شاکله اصلی واحدهای تولیدی را صادرات محصولات آنان تشکیل می‌دهد لذا گمرک نقش ویژه تری را بر عهده خواهد داشت،پس هرچه تسریع و روانسازی امورات بیشتر باشد موفقیت‌های واحدهای تولیدی نیز بیشتر و ماندگاری آنان در بازارهای بین‌المللی نیز ادامه دار خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ شرکت پتروشیمی بیستون در کیلومتر 8 جاده کرمانشاه- بیستون واقع گردیـده و از عـمده تـولید کنندگان آلکیل بنزن خطی (L.A.B) و آلکیلات سنـگین (H.A.B) در ایران و منطقه خاورمیانه است.

این شرکت با تولید 55 هزار تن L.A.B در سال در راستای پاسخ به نیازهای صنایع پایین دستی داخلی برای تولید مواد شوینده و محصولات بهداشتی و همچنین با صادرات این محصولات نقش مهمی در رشد اقتصادی ایران و مـنطقه داشته و به عنـوان صادر کننده پیشرو در ایران شناخته شده است.

در حال حاضر، با بهره مندی از نیروی کار جــوان و متخصـص، اسـتفاده از دانش فنی به روز شده، بهینه سازی فرآیند تولید، محصولات جانبی متنوعی ( حلال‌های صنعتی و … ) تولید و عرضه می‌نماید و به یک تولید کننـده شناخته شـده مؤثر آلکیل بنزن خطی و حلال‌های صنعتی تبــدیل شـده است.

این شرکت به منظور حفظ و افزایش سهم بازار خـود در بازارهای منـطقه ای و جهانی، به دنـبال گسترش صادرات محصولات خود به سایر نقاط جهان است.این شرکت در زمینی به مساحت 63 هکتار واقع گردیده است و در بهمن ماه سال 1383 رسماً به بهره برداری رسید.

شناسه خبر 76021