شناسه خبر:77293
1402/9/29 09:38:04
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام:

7 هزار راننده در صنعت حمل و نقل استان ایلام مشغول کار هستند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: هفت هزار راننده در صنعت حمل‌و‌نقل استان ایلام مشغول کار هستند.

سیدزاهدین چشمه‌خاور اظهار کرد: در دنیا حمل و نقل به‌عنوان یک صنعت بسیار قوی نگاه می‌شود، هر کشوری که حمل‌و‌نقل قوی دارد قطعاً صنعت قوی هم دارد.

وی بیان کرد: در کشور ایران نیز تقریباً 95 درصد جابه‌جایی کالا و مسافر از طریق حمل‌و‌نقل با ناوگان عمومی و از طریق جاده انجام می‌شوند؛ پویایی حمل‌و‌نقل در کشور نشانه پیشرفتگی و اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما خوشبختانه در این زمینه پویا است، ادامه داد: در استان ایلام 136 شرکت کالا و مسافر وجود دارد که همه در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام افزود: یک هزار و 600 دستگاه ناوگان مسافری، سواری، ون، اتوبوس، مینی‌بوس و نزدیک به پنج هزار و 448 دستگاه تریلی، کامیون، کامیونت باری در استان فعال است.

چشمه‌خاور تصریح کرد: همچنین 9 هزار و 560 دستگاه وانت‌بار در داخل این استان کار جابه‌جایی حمل بار را به انجام می‌رسانند هنوز وانت بار را وارد چرخه کارت هوشمند نشده ولی دستور سازمان است که این مهم نیز به زودی انجام شود.

وی اظهار کرد: نزدیک به هفت هزار راننده در صنعت حمل و نقل استان مشغول کار هستند.

وی بیان کرد: در استان ایلام در یک سال گذشته نزدیک چهار میلیون تن کالا در سطح استان جابه‌جا شده است.

شناسه خبر 77293