شناسه خبر:77785
1402/10/11 09:17:01
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

افزایش 12 درصدی جابه‌جایی بار از مبدأ استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از افزایش 12 درصدی جابه‌جایی بار در 9 ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مبدأ استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مهرداد آهکی با اشاره به روند افزایشی جابه‌جایی بار از مبدأ استان همدان در 9 ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ابتدای آذرماه بیش از 9 میلیون تُن بار از مبدأ استان جابه‌جا شده است.

آهکی با بیان اینکه در 9 ماه ابتدای سال گذشته هشت میلیون و 233 هزار تُن از مبدأ استان جابه‌جا شده بود، افزود: در سال جاری 9 میلیون و 246 هزار تُن توسط ناوگان حمل‌ونقل استان جابه‌جا شده است که نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.31 درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهدای و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: برای حمل این میزان بار در سال جاری، 574 هزار و 635 بارنامه صادر شد که صدور بارنامه در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 547 هزار نامه بوده، 5.50 درصد رشد داشته است.

آهکی تصریح کرد: عمده کالا‌های حمل‌شده از این استان مربوط به انواع محمولات سیمان و کلینکر، محمولات نفتی، محمولات معدنی (سنگ آهن، گندله، کلینکر و غیره) و محصولات کشاورزی ازجمله سیب زمینی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: استان همدان با دارا بودن 15 هزاردستگاه انواع کامیون باری سنگین و نیمه‌سنگین و تعداد 21 هزار راننده فعال باری در امر حمل کالا‌های اساسی استان و سایر استان‌ها، مشغول فعالیت است.

شناسه خبر 77785