شناسه خبر:77998
1402/10/16 12:59:05
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

ایده‌های خلاق برای توسعه کارآفرینی حمایت می‌شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: این اداره کل در راستای تحقق برنامه‌های دولت، پذیرای ایده‌های خلاق و آماده حمایت از نهادهای فعال در زمینه توسعه کارآفرینی و اشتغال است.

فرزاد پیشکاری روز پنجشنبه در نشست تخصصی با اعضای انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: رسیدگی به مسئله اشتغال و کارآفرینی، از جدی‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم بوده و این مهم نیازمند توجه و استفاده بهینه از همه منابع است.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره‌های تخصصی کارآفرینی نقش کلیدی در پایدار ماندن بنگاه‌های اقتصادی دارند، ادامه داد: فرهنگ‌سازی در جامعه به نحوی باید باشد که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از مشاوره‌های تخصصی در راستای ایجاد کسب و کارهای جدید و اشتغال‌های پایدار در کشور استفاده کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کشور مستلزم بهره‌گیری از اندیشه و خلاقیت منابع انسانی توانمند ازجمله مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی است.

پیشکاری، بسترسازی برای اشتغال جوانان را مهم‌ترین اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان برشمرد و افزود: از طریق مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، زمینه حضور سرمایه‌گذاران به‌ویژه فعالان کسب و کارهای دانش‌بنیان را برای اشتغالزایی در کردستان هموار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت در کردستان زمینه سرمایه‌گذاری برای افراد صاحب ایده، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را فراهم خواهد کرد، گفت: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی می‌توانند به‌عنوان پل ارتباطی بین جویندگان کار، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی را مهیا کرده و در ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی را ایفا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در فرهنگ‌سازی آموزش و مهارت‌آموزی در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه خانواده‌ها مهارت‌آموزی را باید از خردسالی به فرزندان آموزش دهند، افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌های علمی و کاربردی می‌توانند در توانمندسازی و مهارت آموزی جامعه منشأ خیر و اثر باشند.

پیشکاری با اشاره به سامانه جستجوی شغلی، بر نقش مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در این سامانه تأکید کرد و گفت: سامانه با هدف نظارت، شفافیت اطلاعات و سیاست‌گذاری دقیق و هم‌رسانی کارجو و کارفرما با هم ایجاد شده است و کارجویان، کارفرمایان و کاریابی‌ها و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی با مراجعه به سامانه جستجوی شغل می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

در این نشست رئیس کانون کارآفرینان برتر رسمی و رئیس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان نیز به نقش مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال‌های پایدار اشاره و با بیان موانع و مشکلات پیش رو، از توجه ویژه مدیرکل و کارکنان اداره کل کار کردستان به این مراکز قدردانی کردند.

 

 

شناسه خبر 77998