شناسه خبر:78045
1402/10/17 11:10:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌ نقل جاده‌ای استان ایلام از نصب 16 کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) در محورهای مواصلاتی استان طی سال جاری خبر داد.

سیدزاهدین چشمه‌خاور روز شنبه اظهار کرد: نصب نیوجرسی در سطح راه‌های استان با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای به‌صورت مستمر انجام می‌شود.وی با بیان اینکه سال گذشته با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای بیش از 22 کیلومتر حفاظ بتنی در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده، افزود: راه‌های ارتباطی استان به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه‌های پرترافیک محسوب می‌شود که این امر اهمیت راه‌ها را افزایش داده و موقعیت خاصی را از نظر وضعیت حمل و نقل جاده‌ای پدید آورده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: امسال تعداد 11 دستگاه ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان نصب شده و مجموع دوربین‌ها به 36 مورد افزایش یافته است.

چشمه‌خاور اضافه کرد: در سال‌های گذشته استان ایلام دارای 6 نقطه پرتصادف بود و سال جاری با توجه به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌ها، 16 نقطه پرخطر دیگر به این نقاط اضافه شد.

وی ادامه داد: سه هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار برای حذف این نقاط پیش‌بینی شده که تاکنون تنها 650 میلیارد ریال آن دریافت شده است.

استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 145 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 648 کیلومتر راه روستایی است.

شناسه خبر 78045