شناسه خبر:79196
1402/11/16 10:30:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: عملیات اجرایی چهار طرح راهداری شامل 7.5 کیلومتر ایمن‌سازی راه‌ها ازجمله روشنایی و نیوجرسی، دو دستگاه ساخت زیرگذر و تعریض ابنیه فنی و یک مورد ساخت دوربرگردان‌ در محورهای ارتباطی استان با اعتبار نزدیک به 500 میلیارد ریال، آغاز شده است.

مهرداد آهکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ابراز کرد: 72 طرح با اعتبار 850 میلیارد تومان در دهه فجر امسال درحال بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 504 کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی استان روکش آسفالت شده است که از این میزان 287 کیلومتر در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و 216 کیلومتر هم دهه فجر بهره‌برداری می‌‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: همه این طرح‌ها با هدف تأمین ایمنی عبورومرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمران، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به‌موقع به مقصد ایجاد شده است.

آهکی از بهره‌برداری بیش از 23 کیلومتر راه روستایی در دهه فجر خبر داد و بیان کرد: امسال تاکنون بیش از 42 کیلومتر راه روستایی بهره‌برداری شده است.

وی اضافه کرد: اصلاح و رفع 21 نقطه پُرتصادف استان، اجرای بیش از 11 کیلومتر ایمن‌سازی راه‌ها شامل روشنایی و نیوجرسی، ساخت هفت دستگاه ابنیه فنی کنارگذر و زیرگذر و نصب و راه‌اندازی یک دستگاه دکل خودایستا 36 متری نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: درزگیری بیش از 208 متر از راه‌های ارتباطی شریانی زیر پوشش این اداره کل صورت گرفته است.

آهگی گفت: یک واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، یک واحد ساخت نمازخانه بین راهی سوباشی و 33 دستگاه سامانه‌های هوشمند ITS در مسیرهای ارتباطی استان از دیگر اقدامات این اداره کل است که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

شناسه خبر 79196