شناسه خبر:36917
1399/11/30 11:06:32

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: با تلاش و همت دستگاه قضائی استان و در راستای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری و کمک به تولید، 12 واحد تولیدی راکد در کردستان به چرخه تولید بازگشتند.

طی چندسال اخیر با توجه به تشدید تحریم‌ها، نوسانات ارز، تورم و مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ و تعداد زیادی از صاحبان کسب‌وکار، با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه شدند که این موضوع چرخ تولید را در کشور دچار مشکل کرد.

با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و همچنین نام‌گذاری سال‌های اخیر حول محور اقتصادی و تولیدی، این موضوع به یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور تبدیل شد.

در همین راستا بود که با هدف تأمین امنیت سرمایه‌گذاری، رفع موانع حقوقی- قضائی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی، ستادهای استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور و استان کردستان تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کردند.

ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری به‌‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های قوه ‌قضائیه برای اجرای ابعاد حقوقی و قضائی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در چارچوب مقررات و با لحاظ وظایف و اختیارات و صلاحیت‌های قانونی تشکیل شد.

پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری، مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت‌های حقوقی قضائی از فعالان اقتصادی از مهم‌ترین اهداف این ستاد در سراسر کشور و استان کردستان است.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان دراین‎‌باره اظهار کرد: در شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی کنونی کشور، بنگاه‌های اقتصادی با مشکلات متعددی مواجه هستند.

بهادر اسدی افزود: یکی از موانع سد راه فعالان اقتصادی مشکلات حقوقی ازجمله اختلاف ناشی از قراردادها، تصمیم‌های دولتی، دعوای شرکا و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: ‌در همین راستا اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری، اطلاع از مشکلات حقوقی و قضائی فعالان اقتصادی و انجام اقدامات لازم به‌منظور رفع این مشکلات و تسهیل فعالیت آن‌ها یکی از وظایف دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضائی است.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان به تأکیدات هرساله مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و جهش تولید گریزی زد و افزود: براساس تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، تلاش در این راستا با جدیت هرچه تمام در استان دنبال می‌شود.

اسدی با بیان اینکه از ابتدای سال ‌جاری تاکنون 20 جلسه ستاد مقاومتی در استان برگزار شده است، گفت: این جلسات درمجموع 90 مصوبه داشته است.

به گفته وی با تلاش اعضای ستاد و پیگیری‌های صورت‌گرفته در مجموع از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 12 کارخانه و واحد تولیدی راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان تصریح کرد: با احیای این 12 واحد تولیدی درمجموع 510 نفر کارگر به اشتغال بازگشته‌اند.

وی بیان کرد: بیشترین احیای اشتغال مربوط به خط تولید «آتیلا ارتوپد» با اشتغال بالای 50 نفر و شرکت‌های اشکان‌سازه غرب بوده است.

وی تصریح کرد: کارخانه شن و ماسه سقز، شرکت آسان‌پوشش، سردخانه اتمسفری، شرکت نگین‌رفاه زاگرس، کارخانه سینا، تولید لبنیات قروه «کدخدالبن»، پرورش گاو شیرده ابراهیمی، سهند تک‌تاز، مداواگستر آبیدر و مهرپویش آوالان از دیگر واحدهای راکدی بودند که طی سال‌ جاری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

شناسه خبر 36917