شناسه خبر:38802
1400/1/18 09:19:23

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه از 15 فروردین‌ماه تا 20 اردیبهشت‌ماه تخفیفات مناسبی برای ویلاهای عباس آباد (در سوئیت‌های دوبلکس امکان پذیرش 10 نفر و در ویلاهای یک‌خوابه امکان پذیرایی از 5 تا 6 نفر فراهم است) در راستای پذیرایی از میهمانان با رعایت پروتکل‌ها درنظر گرفته‌ایم، گفت: طی این مدت پذیرش و اقامت در ویلاها در ایام هفته شامل 40 درصد تخفیف است.

مهدی مجیدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تأکید بر اینکه با بروز شرایط کرونایی شمار بازدیدکنندگان غار علیصدر 85 درصد کاهش یافت و به همین نسبت شاهد کاهش درآمدها نیز بودیم، ابراز کرد: این درحالی است که در این بازه زمانی حتی با وجود شرایط کرونا، شاهد افزایش هزینه‌ها نیز بوده‌ایم؛ اما با این وجود به لطف خداوند متعال و همکاری همکاران توانستیم این شرایط را در سال 99 پشت سر بگذرایم.

وی ضمن قدرانی از حمایت‌های استاندار طی یک سال گذشته در عرصه مدیریت شرایط کرونایی علیصدر، افزود: بنده گرچه پیش از تصدی مدیرعاملی این مجموعه جزء هیئت‌مدیره بودم، اما به معنای واقعی با پیچیدگی‌هایی که در مدیریت این مجموعه وجود دارد، آشنا نبودم؛ طی 13 ماه گذشته این مهم را به‌صورت جدی لمس کردم.

مجیدی با بیان اینکه گرچه ما فکر می‌کنیم دفتر مرکزی شرکت سیاحتی علیصدر در همدان واقع شده اما خط مقدم مانایی این شرکت به معنای واقعی در روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ قرار دارد، عنوان کرد: بنابراین 80 تا 90 درصد توجه مدیریت شرکت می‌بایست معطوف به روستا و بومی‌های منطقه باشد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر افزود: بنابراین در گام نخست توجه به تأمین رضایت معنوی و مادی کارکنان غار به‌عنوان خط مقدم خدمات‌رسانی بازدیدکنندگان و درحقیقت سرمایه‌های شرکت در دستورکار قرار گرفت.

مجیدی با اشاره به اینکه در گام بعدی توجه به بهره‌برداران در منطقه همچون غرفه‌داران و رستوران‌داران و کسبه که همه آن‌ها نیز از اهالی منطقه و روستا بوده و به‌صورت مستقیم با ما قرارداد دارند مورد نظر قرار گرفت، اذعان کرد: تعداد این افراد به‌عنوان بهره‌بردار چندبرابر تعداد کارکنان ما در مجموعه هستند.

وی ادامه داد: طی سال 99 تخفیفات قابل توجهی برای بهره‌برداران درنظر گرفته شد، به‌طوری که 90 درصد تخفیف دادیم و 10 درصد دریافتی هم برای جاری و ساری بودن قرارداد بود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه در گام‌های بعدی شورا و دهیاری روستای علیصدر که اغلب از یک‌سری مطالبات به‌حق برخوردار هستند نیز مورد توجه ماست، ابراز کرد: پس از توجه به روستا توجه به شهرستان از دیگر مقوله‌هایی است که می‌بایست همواره مورد توجه مدیریت شرکت بوده و حرف و مطالبات آن‌ها از سوی ما شنیده شود؛ زیرا کلیه فعالیت‌های اداری و خدماتی (حقوق، بیمه، مالیات و کلیه پرداختی‌ها) شرکت در این شهرستان هماهنگ اجرا و ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود رعایت پروتکل‌ها چون غار فعالیت داشت و رنگ شهرستان به‌لحاظ شیوع کرونا قرمز بود کلیه هجمه‌ها به سمت شرکت سیاحتی علیصدر گسیل می‌شد حال آنکه حتی یک مورد نیز در روستای علیصدر مبتلا نداشتیم، اذعان کرد: متأسفانه طی پیگیری‌هایی که اخیراً داشتیم با وجود اینکه مدت زمانی غار تعطیل بوده، اما موارد ابتلا رو به افزایش است.

این مقام مسئول با اشاره به آنکه این شرکت از سه دهه گذشته بنیان‌گذاری شده و بر این اساس منطبق با شرایط غیر کرونایی برای خدمات‌رسانی به 600 هزار نفر بازدیدکننده کارکنانی به خدمت گرفته است، ابراز کرد: درنظر بگیرید که درحال حاضر تعداد بازدیدکنندگان ما از غار به 60 هزار نفر رسیده است.

مجیدی با بیان اینکه در مجموعه علیصدر بیش از 200 نفر نیرو فعالیت دارند اما میزان درآمد ما به‌یک‌باره به 10 درصد شرایط غیر کرونایی رسیده است، بیان کرد: علیصدر بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری همدان و غرب کشور است که این تعداد نیرو دارد و طبیعتاً با این درآمد دچار خسارت شد.

      30 میلیارد تومان از درآمد سال 99 علیصدر با بروز کرونا محو شد

وی با بیان اینکه با بروز کرونا بیش از 30 میلیارد تومان از درآمد سال 99 شرکت سیاحتی علیصدر محو شد، عنوان کرد: در سال‌های غیر کرونایی افتخار بر 15 هزار بازدیدکننده بود، اما اکنون چنین بازدیدکننده‌ای نداریم و نباید هم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه در ایام باز بودن غار در شرایط کرونایی نیز پروتکل‌ها به‌خوبی رعایت می‌شد، بیان کرد: این امر به‌گونه‌ای بود که هزینه تأمین ماسک برای کارکنان غار و بازدیدکننده‌ها حدود 50 میلیون تومان شد و برای کارگاه ماسک راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه با مطرح شدن تولیت دولت بر غار‌ها پرداخت اجاره غار به خزانه دولت نیز از دیگر هزینه‌هایی بود که سال گذشته پرداخت کردیم و مبلغی حدود 240 میلیون تومان است، گفت: از سال 89 قانون پرداخت اجاره به دولت مصوب شده که تا سال 99 پرداخت نشده بود، اما از سال قبل به‌ازای هر نفر سه هزار تومان اجاره به خزانه دولت نیز پرداخت می‌کنیم.

مجیدی با تأکید بر اینکه درحال حاضر مجموعه ویلاهای توریستی تفریحی عباس‌آباد تنها منبع درآمدی شرکت علیصدر از سال قبل است، ابراز کرد: سال 99 ویلاهای عباس‌آباد ورودی بیشتر را تجربه کردند، زیرا با توجه به اینکه سفر ممنوع بود، مردم بومی همدان این مکان را برای تفریح برگزیدند که تخفیف‌های خوبی نیز داده شد ‌و حتی زمستان گذشته میزان تخفیف در این ویلاها به 65 درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه از 15 فروردین‌ماه تا 20 اردیبهشت‌ماه تخفیفات مناسب دیگری برای این ویلاها (در سوئیت‌های دوبلکس امکان پذیرش 10 نفر و در ویلاهای یک‌خوابه امکان پذیرایی از 5 تا 6 نفر فراهم است) در راستای پذیرایی از میهمانان با رعایت پروتکل‌ها درنظر گرفته‌ایم، گفت: طی این مدت پذیرش و اقامت در ویلاها در ایام هفته شامل 40 درصد تخفیف است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه در زمینه بیمه بیکاری نیز ادارات ذی‌ربط همچون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز سازمان تأمین اجتماعی استان همکاری خوبی داشتند، تأکید کرد: از آنجایی که کار در غار فصلی است، بنابراین افراد با سابقه 30 سال خدمت نیز تنها 15 سال بیمه دارند، بنابراین استقرار بیمه بیکاری برای آن‌ها بسیار با ارزش و کمک‌کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه اخیراً نیز برای کمک بیشتر به این قبیل همکاران که نه بلندگو و نه تریبونی در دست دارند به دنبال آن هستیم که کار در غار را در رسته مشاغل سخت و زیان‌آور بگنجانیم، اذعان کرد: البته سال گذشته 20 درصد نیروها در راستای چابک‌سازی اداری بازنشسته شدند.

      طرح منطقه ویژه گردشگری علیصدر رونمایی می‌شود

این مقام مسئول از رونمایی طرح منطقه ویژه گردشگری علیصدر طی سال جاری خبر داد و افزود: این طرح از سال 98 مطرح شده، سال گذشته مرحله نهایی آن عملی شد و درصورت مصوب شدن آن به‌واقع نقشه راه 230 هکتار از اراضی علیصدر در مسیر سرمایه‌گذاری مشخص می‌شود.

مجیدی با انتقاد از اینکه گردشگری همدان چهارفصل نیست، گفت: انتظار می‌رود متولیان گردشگری استان برای این معضل از طریق هم‌فکری با فعالان این رشته چاره‌اندیشی و این مهم را از طریق ارائه تخفیفات و درعین‌حال برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌ها مدیریت کنند.

وی در خاتمه افزود: سال گذشته شرکت علیصدر پنج میلیارد و 200 میلیون تومان درآمد داشت، اما 13 میلیارد تومان هزینه کرده است و درنهایت سال را با هشت میلیارد تومان ضرر به پایان رساند.

شناسه خبر 38802