شناسه خبر:45934
1400/6/25 09:40:46

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی از کشف 11 میلیارد و 500 میلیون ریال کالای قاچاق در اجرای دهمین مرحله طرح مبارزه با خودروهای شوتی در استان خبر داد.

محمدعقیل سلگی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به‌عنوان یکی از سرفصل‌های مهم مأموریتی در برنامه‌ریزی‌های عملیاتی پلیس استان دنبال شده و یازدهمین مرحله طرح مبارزه با خودروهای شوتی با این محوریت در استان اجرایی شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که به مدت دو روز در سطح استان عملیاتی شد، 13 نفر قاچاقچی کالا دستگیر و تعداد 13 دستگاه خودرو نیز از آنان توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی تصریح کرد: در اجرای این طرح تعداد 113 دستگاه ماکرویو، 6 دستگاه جارو برقی، 9 دستگاه ظرفشویی، 496 عدد ابزارآلات صنعتی، 15 عدد توالت فرنگی، سه دستگاه کولر گازی و دو دستگاه یخچال فریزر به ارزش 11 میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.

سلگی با اشاره به توقیف خودروی شوتی حامل 433 هزار نخ سیگار قاچاق در ساوه، گفت: در پی تشدید اقدامات کنترلی در محورهای مواصلاتی، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در محور ساوه به تهران، یک دستگاه خودرو سواری سمند حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: در یک عملیات تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده آن دستگیر و در بازرسی از خودروی توقیف‌شده تعداد 433 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و خودرو به پارکینگ منتقل شد.

این مقام مسئول با اشاره به ارزش یک میلیارد و 515 میلیون ریالی این محموله قاچاق، ابراز کرد: فرد دستگیرشده در این عملیات پس از تشکیل پرونده، به دستگاه قضائی معرفی شد.

شناسه خبر 45934