شناسه خبر:82758
1403/2/29 18:32:45

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات نخستین محموله مرغ تولیدی استان به عراق خبر داد و گفت: یک محموله ۶۰ تُنی به مقصد عراق صادر شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، علی دولو همدان از صادرات نخستین محموله مرغ تولیدی استان به عراق خبر داد و با اشاره به اینکه در سنوات گذشته صادرات مرغ از همدان نداشتیم و این مهم با توجه به افزایش تولید و رکوردهای پی‌درپی جوجه‌ریزی محقق شده است، ابراز کرد: یکی از سیاست‌های وزارتخانه توسعه صادرات علاوه‌بر تأمین نیاز استان و کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: این مهم در راستای حمایت از تولیدکنندگان است؛ همچنین ارزآوری برای کشور و استان به همراه دارد.

وی از تداوم برنامه صادرات مرغ تولیدی استان با اشاره به شرایط خاص و در اوزان مختلف خبر داد و اضافه کرد: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تُن مرغ در استان عرضه می‌شود.

دولو در بخش دیگر خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ درمجموع ۲۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی، سال ۱۴۰۲ حدوداً ۳۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی و طی دو ماه اخیر تقریباً هفت میلیون جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش تولید بودیم، گفت: امسال در مسیر جهش تولید قرار گرفته‌ایم، به‌نحوی که جوجه‌ریزی در دو ماه نخست سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو میلیون قطعه‌ای داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان متذکر شد: هماهنگی‌ها، پیگیری‌ها و نظارت در روند جوجه‌ریزی با قوت انجام می‌شود؛ از سوی دیگر همراهی و تعامل تولیدکنندگان در این عرصه جای تشکر دارد، به‌طوری که مصداق عینی جهش تولید با مشارکت مردم محقق شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82758