شناسه خبر:47107
1400/7/25 09:39:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در روستای قلعه‌نو شهرستان اراک خبر داد.

مصطفی مرزبان با بیان اینکه اقامتگاه بوم‌گردی به‌بارت به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: اقامتگاه بوم‌گردی به‌بارت نخستین اقامتگاه در روستای قلعه‌نو است و امیدواریم استقبال بیشتری برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های سنتی در این روستا و روستاهای هدف گردشگری استان داشته باشیم.

وی افزود: این اقامتگاه با حجم سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال و توسط بخش خصوصی احداث شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی ادامه داد: افتتاح این پروژه گردشگری 9 فرصت شغلی را به همراه داشته که تمامی کارکنان آن از ساکنین روستا تأمین شده است.

مرزبان بیان کرد: این مکان به مساحت دو هزار متر مربع، بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان است که مشتمل بر هشت واحد مستقل اقامتی و با ظرفیت اسکان 50 نفر مسافر، دارای امکانات و تجهیزات کامل ازجمله دو طبقه سالن پذیرایی و رستوران سنتی و دمنوش‌خانه، آماده ارائه خدمات به مسافران است.

وی خاطرنشان کرد: این اقامتگاه دومین بوم‌گردی در شهرستان اراک و در کنار مسیر جاده اصلی اراک به تهران است و در ساخت آن از اِلمان‌های سنتی معماری بومی استفاده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تأکید بر اینکه توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی سبب تقویت فرهنگ محلی، اقتصاد روستایی و گردشگری می‌شود، گفت: در چندسال اخیر با توجه به اشباع دنیا از مراکز هتل‌های چندستاره، از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استقبال بیشتری می‌شود.

شناسه خبر 47107