شناسه خبر:84023
1403/4/4 16:56:56
به‌مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه صورت گرفت؛

افتتاح 23 هیئت صلح سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

23 هیئت صلح سلامت برای نخستین‌بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به همت معاون حل اختلاف دادگستری استان افتتاح شد.

به گزارش‌ سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی معاونت حل اختلاف دادگستری استان همدان، صبح دوشنبه سوم خردادماه در آستانه روز اشاعه فرهنگ صلح و سازش در هفته قوه قضائیه پس از چندین ماه پیگیری و برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی با رئیس محترم مرکز حل اختلاف کشور و رئیس کل دادگستری استان همدان، 23 هیئت صلح در کلیه سطوح دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با همکاری و نظر مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای نخستین‌بار در کشور افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور قائم‌مقام و معاون حل اختلاف و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیران ادارات حقوقی، نظارت و بازرسی و حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، ابلاغ هیئت صلح مرکزی دانشگاه با حضور مقامات قضائی اعطا شد و به‌طور رسمی 22 هیئت دیگر نیز ذیل این مراسم افتتاح شدند و مقرر است احکام این هیئت‌ها توسط ریاست دانشگاه علوم پزشکی به نیابت از مقامات قضائی استان به آنان اعطا شود.

شایان ذکر است که طرح صلح‌یاران سلامت و هیئت‌های صلح سلامت برای نخستین‌بار به ابتکار معاون حل اختلاف استان همدان مطرح و پس از استقبال معاون محترم قوه قضائیه و رئیس مرکز حل اختلاف، مقرر شد این استان به‌عنوان آزمونه (پایلوت) اقدامات مقتضی را انجام دهد و سپس طرح در کل کشور اجرا شود.

جلسات متعددی از چندین‌ماه قبل پس از امضای تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و معاونت حل اختلاف استان همدان برگزار شد و افرادی به انتخاب ریاست دانشگاه به‌عنوان اعضای هیئت صلح در سطوح مختلف دانشگاه و رسته‌های شغلی گوناگون، معرفی شدند و پس از انجام تشریفات قانونی و تأییدات مختلف، احکام این افراد توسط معاون حل اختلاف استان همدان به‌عنوان دبیر ستاد صبر صادر و امضا شد.

خاطرنشان می‌شود ستاد صبر زیرمجموعه مرکز حل اختلاف قوه قضائیه بوده و در جهت اشاعه فرهنگ صلح و سازش دائماً درحال برنامه‌ریزی برنامه‌ها و اقدامات ویژه با هدف مذکور است که یکی از جلوه‌های آن اقدامات اعطای ابلاغ صلح‌یاری به اشخاص پُرنفوذ و دارای قدرت کلام در بین آحاد مردم و تشکیل هیئت‌های صلح در صنوف و مشاغل و مجامع گوناگون است که تجلی‌گر یکی از بزرگ‌ترین اهداف کنونی قوه قضائیه، یعنی اشاعه فرهنگ صلح و سازش و شیوه‌های جایگزین رسیدگی قضائی است.

امید است با افتتاح 23 هیئت صلح سلامت در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، شاهد کاهش اختلافات کارکنان با یکدیگر و کارکنان با مراجعین و سایر اختلافات باشیم.

شناسه خبر 84023