شناسه خبر:50900
1400/10/20 09:26:57

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش دو برابری تولید پساب در استان با ساخت تصفیه‌خانه شماره دو کرمانشاه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تولید پساب شهر کرمانشاه با افزایش دو برابری به یک‌هزار و 400 لیتر در ثانیه می‌رسد.

رضا داوودی روز گذشته از افزایش دو برابری تولید پساب در استان با ساخت تصفیه‌خانه شماره دو کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: حفظ ذخایر زیرزمینی آب با چرخش پساب فاضلاب شهر در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، نفت، نیروگاه، نساجی، فولاد و جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست، از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: طرح فاضلاب شهر کرمانشاه مؤلفه‌های مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این طرح اجرای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است؛ درحال حاضر با توجه به وضعیت موجود و جمعیت شهر کرمانشاه، یک تصفیه‌خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری داریم و برای اینکه بتوانیم وضعیت را به یک شرایط نرمال برسانیم، باید دو تصفیه‌خانه دیگر اجرا شود.

معاون توسعه سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها را بسیار سنگین اعلام کرد و افزود: برای اجرای کل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه شامل باقی‌مانده شبکه جمع‌آوری و همچنین تصفیه‌خانه‌های ذکرشده به دو هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و با توجه به اعتباری که امسال اختصاص یافته، ان‌شاءالله تا پایان سال کلنگ احداث تصفیه‌خانه شماره دو شهر کرمانشاه به زمین زده خواهد شد و طی سه سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: درحال حاضر متقاضیانی در بخش صنعتی، کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی برای استفاده از پساب داریم که به‌طور کلی دو رویکرود مهم وجود دارد؛ یکی استفاده از پساب برای صنایع و بخش‌های کشاورزی و دیگری استفاه از پساب برای بخش‌هایی که اکنون درحال بهره‌برداری هستند و از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌کنند. بنابراین جایگزینی این پساب با آب مورد استفاده این صنایع و بخش کشاورزی مورد هدف است.

داوودی با بیان اینکه با اجرای این طرح تولید پساب شهر کرمانشاه با افزایش دو برابری به یک‌هزار و 400 لیتر در ثانیه می‌رسد، افزود: پس از افتتاح این طرح ما می‌توانیم یک‌هزار و 400 لیتر در ثانیه پساب داشته باشیم که درحال حاضر 700 لیتر بر ثانیه که مربوط به مدول اول تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه است، داریم که به برخی از صنایع ازجمله صنایع پتروپالایش آناهیتا، نیروگاه حرارتی بیستون و سایر صنایع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مابقی شهرستان‌ها هم در هر جایی که تصفیه‌خانه فاضلاب را وارد مدار بهره‌برداری کنیم، این برنامه‌ریزی را داریم تا پساب را جایگزین منابع آب زیرزمینی کنیم که هم‌استانی‌ها از فواید آن بهره ببرند.

شناسه خبر 50900