شناسه خبر:55043
1401/2/18 09:54:15

سپهرغرب، گروه فرهنگی: رمان «پالی‌فینک بزرگ» نوشته اَلی بنجامین با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان «پالی‌فینک بزرگ» نوشته اَلی بنجامین به‌تازگی با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب دویست‌وچهل‌ویکمین عنوان «رمان نوجوان»‌ است که این‌ناشر منتشر می‌کند.

این‌ناشر پیش‌تر کتاب «عروس دریایی» را با ترجمه همین‌مترجم از الی بنجامین منتشر کرده است. الی بنجامین نویسنده آمریکایی کتاب‌های نوجوانان است که کار خود را در این‌زمینه از سال 2011 شروع کرده است. «عروس دریایی» او پس از چاپ در سال 2015 در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و سال 2019 هم که رمان «پالی‌فینک بزرگ»ش به بازار آمد، توسط مجله‌های پابلیشرز ویکلی و کِرکِس ریویو به‌عنوان بهترین رمان سال معرفی شد.

داستان «پالی‌فینک بزرگ» درباره بچه‌ای به‌نام کیتلین است که به‌عنوان دانش‌آموز کلاس هفتم در مدرسه‌ای کوچک ثبت‌نام می‌کند که کلاس هفتمش فقط 10 دانش‌آموز دارد. تمام دانش‌آموزان کلاس هم از پسری به‌نام پالی‌فینک صحبت می‌کنند که سال گذشته در این‌مدرسه درس می‌خوانده و باعث اتفاقات عجیب و غریب و بامزه‌ای بوده اما ناگهان غیبش زده است.

در ادامه کیلتین مسئولیت برگزاری رقابت بین بچه‌ها را به عهده می‌گیرد؛ رقابتی که برنده آن پالی‌فینک بعدی کلاس می‌شود... رمان «پالی‌فینک بزرگ» در 6 بخش اصلی نوشته شده که فصل‌های مختلفی را در بر می‌گیرند.

 در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

بهش زل می‌زنم. با کت‌وشلوار قرمز آنجا ایستاده. دم‌پای شلوار خیلی بلندش گلی شده. صورتش سرخ شده و پرده‌های دماغش تکان می‌خورند. مثل پرنده کوچولوی رنگی اما وحشی و خشمگینی شده که آماده حمله برای کشتن چیزی است. دیگو با حرکت سر تایید می‌کند: «آره! تو باید این‌وظیفه رو به عهده بگیری، کیتلین.» «نه. به هیچ‌وجه.»

فیونا دوباره می‌گوید: «عالیه! تو همیشه بداخلاقی و همه‌ش داری می‌گی ما هیچی از مقررات نمی‌دونیم. حالا می‌تونی برامون مقررات وضع کنی. واقعی.» گبی می‌گوید: «راستش خیلی تصمیم به‌جاییه.» می‌گویم: «ولی من که تو عمرم پالی رو ندیده‌م.» فیونا می‌گوید: «مهم نیست.» و دیگو هم‌زمان می‌گوید: «چه اهمیتی داره؟» هنری با دقت نگاهم می‌کند. می‌گوید: «درسته، ندیدیش و این یعنی می‌تونی بی‌طرف باشی. باید این‌کارو بکنی.»

 

شناسه خبر 55043