شناسه خبر:57825
1401/4/28 08:43:42

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: درصدد ارتقا و رونق کسب‌وکار هنرمندان واقعی در حوزه صنایع دستی هستیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح روز گذشته در مراسم ششمین سالگرد جهانی شدن لالجین اظهار کرد: شهر لالجین دارای قدمت تاریخی 800 تا هزار ساله در زمینه هنر سفال‌‌گری است.

وی گفت: هنر سفال‌گری یک میراث گران‌بهایی بوده که از نسل‌های قدیمی‌ هزارساله تاریخ به دست ما رسیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه خاک شهر لالجین هنرخیز است زیرا سفال‌ و سفال‌گری هنری نیست که در همه‌جا یافت شود، افزود: پیشینیان و پیشکسوتان ما به‌درستی تشخیص داده‌ بودند که خاک لالجین مناسب هنر سفال‌گری است.

وی ادامه داد: نشان جهانی برای شهر لالجین از سوی سازمان علمی‌ فرهنگی یونسکو تعیین شده که براساس بررسی‌های دقیق و شایسته صورت گرفته است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه هنرمندان سفال‌گر شهر لالجین چیره‌دست و در دنیا شاخص هستند، گفت: در دنیا 14 شهر و روستا به‌عنوان شهر‌ها و روستاهای جهانی انتخاب و تعیین شده‌اند که سه روستا و دو شهر‌ لالجین به‌خاطر هنر سفال‌گری و ملایر به‌خاطر مبل و منبت در استان همدان هستند.

وی با بیان اینکه خیلی از گردشگران دنیا به‌خاطر بازدید از شهر لالجین و هنر زیبای سفال‌‌گری به استان سفر می‌کنند، تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ها و طرح‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تقویت حوزه گردشگری از اولویت‌ها است.

استاندار همدان با بیان اینکه آماده کردن زیرساخت‌های حوزه گردشگری از برنامه‌های اولویت‌دار طرح توسعه استان است، افزود: از حوزه گردشگری استان به‌ویژه صنایع دستی شهر لالجین به‌خاطر رونق کسب‌وکار حمایت و پشتیبانی می‌شود.

وی گفت: دولت در‌ مقابل سوداگران حوزه گردشگری به‌ویژه صنایع دستی شهر لالجین که فرصت‌های شغلی را در‌ راستای منافع شخصی اشغال می‌کنند، خواهد ایستاد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه درصدد ارتقا و رونق کسب‌وکار هنرمندان واقعی در حوزه صنایع دستی هستیم، ابراز کرد: از طرح‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریتی شهر لالجین در راستای توسعه در بخش‌های مختلف حمایت و پشتیبانی می‌شود.

استاندار همدان افزود: دولت سیزدهم، تسهیلات لازم را در اختیار کسانی که بخواهند در زمینه صنایع دستی به‌ویژه سفال‌گری فعالیت داشته باشند، قرار خواهد داد.

شناسه خبر 57825