شناسه خبر:65276
1401/11/4 09:17:10

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از تشخیص دانشگاه علوم پزشکی بر افزایش رشته‌‌های تحصیلی در ملایر و ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده پزشکی در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه اخیراً مکاتباتی با وزیر بهداشت داشتیم و خواستار ارتقای دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده علوم پزشکی بودیم، اظهار کرد: تقاضای ما این است که افزایش رشته‌های تحصیلی بتواند دانشکده پرستاری را به دانشکده علوم پزشکی تبدیل کند.
وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای کمی و کیفی دانشکده پرستاری ملایر هستیم، گفت: باید بیمارستا‌هایی که در این شهرستان در اختیار داریم نظیر امام حسین (ع)، مهر و غرضی به بیمارستان‌های آموزشی تبدیل شوند تا بتوانیم بهره‌مندی لازم را در حوزه بهداشت و درمان داشته باشیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این ارتقا به آبادانی و گسترش علم در شهرستان ملایر و نیز جنوب استان مثل نهاوند و تویسرکان منجر خواهد شد و پاسخگویی به نیازهای جوانان برای علم‌آموزی در تمامی سطوح از آنجا که مطالبه جدی مردم بوده را محقق می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات صورت گرفته و منتظر پاسخ وزارت بهداشت هستیم تا این مهم به سرانجام برسد، عنوان کرد: قول مساعدت در این خصوص داده شده و با اضافه شدن یک رشته تحصیلی منتظریم بقیه رشته‌ها هم به سرانجام برسد و کار را به نتیجه نهایی برسانیم.
آزادیخواه با بیان اینکه ظرفیت خوبی در حوزه پزشکی در ملایر وجود دارد، گفت: درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی هم دانشکده پیراپزشکی را راه‌اندازی کرده و با توجه به استقبال دانشجویان و داشتن متقاضی و از طرفی تشخیص دانشگاه علوم پزشکی بر افزایش رشته‌ تحصیلی که امسال یک رشته پزشکی در ملایر اضافه شد، ظرفیت ارتقای دانشکده پرستاری در ملایر وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به زیر پوشش بودن جمعیت قابل توجه جنوب استان در حوزه خدمات درمانی و وجود بیمارستان‌ها و فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی، ارتقای این دانشکده یکی از مطالبات است.
نماینده مردم ملایر در مجلس بیان کرد: در کنار پیگیری موافقت ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی، تأمین تجهیزات در راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر، راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی، ایجاد رشته داروسازی در دانشکده پیراپزشکی ملایر و غیره، جزء مطالبات بوده است.

شناسه خبر 65276