شناسه خبر:68857
1402/2/19 10:13:58

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم آبدانان، دهلران، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی از اعزام نخستین محموله تجهیزات دستگاه ام.آر.آی به شهرستان برای نصب در بیمارستان رسول اکرم (ص) خبر داد.

بهزاد علیزاده روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به بعد مسافت با مرکز استان و کمبود تجهیزات پزشکی نیاز به استقرار دستگاه ام. آر. آی در آبدانان برای برطرف کردن نیازهای درمانی مردم منطقه و شهرستان‌های همجوار به شدت احساس می‌شد.
وی افزود: رایزنی‌های متعددی در سال‌های اخیر برای جانمایی دستگاه پیشرفته ام. آر. آی در شهرستان آبدانان با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت که در نهایت با اخذ موافقت و تامین اعتبار لازم از سوی وزارت بهداشت، امروز دوشنبه نخستین محموله این دستگاه وارد شهرستان می‌شود.
نماینده مردم آبدانان، دهلران، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: محموله دوم این دستگاه نیز ظرف چند روز آینده به شهرستان آبدانان ارسال می‌شود.
علیزاده تأکید کرد: این دستگاه 1/5 تسلا و با برند فیلیپس هلند است که به‌تازگی وارد کشور شده و به شهرستان آبدانان اختصاص یافته و امید است با تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان، این دستگاه هرچه زودتر نصب و راه‌اندازی شود.
وی اعتبار تخصیص یافته برای این دستگاه ام.آر.آی را 56 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار تخصیصی مربوط به این دستگاه در سال 1400 بوده است که با احتساب ارزش افزوده، ارزش به روز این دستگاه بیش از 150 میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.
شهرستان 55 هزار نفری آبدانان در 164 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و با توجه به بعد مسافت، استقرار دستگاه ام.آر.آی می‌تواند از مراجعه بیماران این شهرستان به مرکز استان و سایر استان‌های همجوار بکاهد.

شناسه خبر 68857