شناسه خبر:84047
1403/4/6 14:35:20

فرماندار چوار گفت: در میان ساکنین منطق روستایی استعدادهای بسیاری وجود دارد، بنابراین توسعه ورزش در منطقه روستایی و عشایری مستلزم حمایت‌های فعالان این حوزه است.

ابراهیم یعقوبی در اختتامیه جشنواره بازی‌های بومی و محلی در سطح این شهرستان که در زمین فوتبال شهدای چوار 65 به کار خود پایان داد، گفت: ظرفیت‌های زیادی در ورزش‌های روستایی و عشایری نهفته است و مقام معظم رهبری در دیدار مسؤلان ارشد کشور، بر احیاء و ترویج بازی‌های بومی محلی تأکید داشتند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت ویژه ای است که ورزش‌های روستایی و عشایری در سطح کشور دارد.

وی افزود: در میان ساکنین مناطق روستایی استعدادهای بسیاری وجود دارد که در صورت حمایت مطلوب می‌توانند به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابند.

فرماندار چوار، ادامه داد: توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری و قرار گرفتن بازی‌های بومی محلی در جایگاه حقیقی خود مستلزم حمایت‌های بیشتر از فعالان این حوزه است که با نگاه مثبت و اشراف دستگاه‌های مختلف در سطح کلان، محقق خواهد شد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: بازی‌های بومی محلی که بعضاً حاوی خرده فرهنگ‌هایی است که از گذشتگان به جای مانده، جلوه‌ای از زیبایی‌های تمدن اصیل اسلامی ایرانی هستند و نهادهای مسئول که رسالت آن‌ها در حوزه فرهنگ و سلامت است، می‌توانند با فعالیت در حوزه ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی روند دستیابی به اهداف عالیه سازمانی خود را سرعت بیشتری ببخشند.

وی تصریح کرد: اقدامات رئیس‌جمهور شهید دستاوردهایی را برای ورزش به ارمغان آورد که نه تنها در تاریخ به یادگار خواهد ماند بلکه به حرکت جامعه ورزش به سوی پیشرفت و فتح قله‌های موفقیت شتاب بیشتری بخشید.

رویدادهای اجتماعی و فرهنگی لیگ بازی‌های بومی و محلی روستاییان استان ایلام در مقدماتی بخش‌ها، نیمه‌نهایی شهرستان و فینال مرکز استان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در 375 روستا با همکاری استانداری ایلام، سازمان امور اجتماعی کشور، فرمانداری‌ها، ادارات ورزش و هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی از ٢6خرداد تا 26 تیر برگزار خواهد شد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 84047