شناسه خبر:86795
1403/7/5 18:47:00

رئیس اداره اوقاف تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان با برخورداری از بقاع متبرکه متعدد، در کنار اقلیم و آب‌وهوای مطلوب، مستعد توسعه گردشگری مذهبی است.


مهدی محمدظاهری ابراز کرد: تویسرکان از بارگاه حیقوق نبی(ع) به‌عنوان یک پیامبر بزرگ الهی برخوردار است که یک امتیاز بین‌المللی و ظرفیت ویژه در زمینه گردشگری مذهبی به‌شمار می‌رود.
وی بیان کرد: همچنین این شهرستان از بیش از 26 بقعه متبرکه امامزادگان که بیشتر آن‌ها در جوار طبیعت جذاب و دلنشین هستند، برخوردار است که برخی از آن‌ها در ایام مختلف سال مورد توجه ویژه عموم مردم قرار دارند.
محمدظاهری با اشاره به اینکه بقاع متبرکه باید به‌عنوان قطب فرهنگی هر منطقه مورد توجه ویژه قرار بگیرند، ادامه داد: تاکنون بهره‌وری حداکثری از ظرفیت ویژه و فراملی بارگاه حیقوق نبی (ع) در جهت توسعه گردشگری و پویایی بیشتر اقتصاد و بخش درآمدزایی عمومی، نشده است.
وی تصریح کرد: بقاع متبرکه می‌توانند با ایجاد برخی زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به مکان‌هایی برای افزایش سطح آرامش و حتی نشاط اجتماعی تبدیل شوند و در کنار بحث زیارت از کارکرد گردشگری و تفریحی نیز برخوردار شوند.
رئیس اداره اوقاف تویسرکان با اشاره به نیازمندی جامعه به موقوفات به‌روز در بخش‌های مختلف و در کنار موقوفات سنتی، تأکید کرد: بخش بهداشت و درمان عمومی، فعالیت‌های هدفمند فرهنگی در حوزه سبک زندگی، اشتغال‌زایی و به حداقل رساندن مشکلات معیشتی از مصادیق موقوفات کارآمد و به‌روز محسوب می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت کارشناسان و ایده‌پردازان برای شناسایی بیشتر و دقیق‌تر بخش‌ها و موضوعاتی که به موقوفات عمومی نیاز دارند، استفاده شود تا وقف‌ها به‌صورت هدفمند رقم بخورند.

شناسه خبر 86795