شناسه خبر:86789
1403/7/5 18:10:00

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان نسبت به ورود سامانه بارشی، احتمال بارش‌های پراکنده و کاهش محسوس دما طی روزهای آینده به کشاورزان هشدار داد.


محمدحسن باقری‌شکیب روز پنجشنبه نسبت به ورود سامانه بارشی، احتمال بارش‌های پراکنده و کاهش محسوس دما طی روزهای آینده به کشاورزان هشدار داد.
وی اظهار کرد: با عبور سامانه بارشی از مناطق شمالی کشور، ساعاتی از روز شنبه و شنبه‌شب در استان همدان افزایش ابر را خواهیم داشت.
این مقام مسئول افزود: احتمال بارش پراکنده و رگبار خفیف باران به‌ویژه در مناطق شمالی و شامل شرق استان در شهرهای رزن و درگزین وجود دارد.
وی بیان کرد: لازم است کشاورزان نسبت به انتقال محصولات برداشت‌شده به مکان‌های سرپوشیده اقدام کنند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: ازنظر دمایی برای روزهای شنبه و یکشنبه کاهش محسوس دمای طول روز را در اکثر نقاط استان داریم و دماهای بیشینه در برخی نقاط استان به 20 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
باقری‌شکیب ادامه داد: آسمان استان طی پنج روز آینده صاف تا کمی ابری است و در ساعات بعدازظهر وزش موقت باد را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: روز گذشته بیشینه دما از اسدآباد و فامنین با 33 درجه سانتیگراد و صبح امروز کمینه دما از بهار با هفت درجه سانتیگراد گزارش شد.
باقری‌شکیب دمای هوا در همدان طی 24 ساعت اخیر را بین 32 و هشت درجه سانتیگراد در نوسان عنوان کرد.
آب وهوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیا‌د به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.

شناسه خبر 86789