شناسه خبر:86793
1403/7/5 18:37:00

رئیس آموزش‌وپرورش کردستان گفت: برای سال تحصیلی جدید تاکنون یک‌هزار و 426 دانش‌آموز با نیاز ویژه معادل 99 درصد کودکان لازم‌التعلیم در مدارس استثنایی استان ثبت‌نام کرده اند و این رقم به بیش از یک‌هزار و500 نفر می‌رسد.


طالب محمدی روز پنجشنبه اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، 244 کلاس درس مشتمل بر 228 کلاس شهری و 16 کلاس روستایی آماده ارائه خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در آغاز سال تحصیلی است.
وی با بیان اینکه در زمینه کتب درسی نیز تنها کتاب‌هایی که اخیراً توسط مدیران ثبت سفارش شده به انبار تحویل نشده است، افزود: با ثبت سفارش یک‌هزار و 297 جلد کتاب 93 درصد از کتب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در مدارس استثنایی توزیع و تحویل شده است
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان تلاش همسوی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان را در حوزه تعلیم و تربیت مهم‌ترین گام در تحقق اهداف آموزش‌وپرورش دانست و گفت: سال تحصیلی جدید با شعاربرای ایران، برای مدرسه آغاز شده است.
وی ادامه داد: متولیان تعلیم و تربیت و دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش باید زمینه‌ای فراهم آورند تا همه کودکان با هر استعداد، توانایی و محدودیتی بتوانند از نعمت آموزش بهره‌مند شوند.
محمدی یادآور شد: این حق در مورد دانش‌آموزان استثنایی ویژه‌تر است، چراکه استعداد و توانمندی در دانش‌آموز با نیاز ویژه خاص و نهفته‌تر است.
وی با بیان اینکه در دانش‌آموزان استثنایی هم نیاز ویژه است و هم نحوه برآورده کردن آن، افزود: در مدارس عادی استعداد دانش‌آموزان راحت‌تر تشخیص داده می‌شود.
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان تکلیف خدمت‌گزاران در آموزش‌وپرورش استثنایی را سنگین تر اعلام و اضافه کرد: خدمت به دانش‌آموزان استثنایی فرصتی مغتنم همراه با برکات معنوی است.

شناسه خبر 86793