شناسه خبر:86792
1403/7/5 18:26:00

جانشین دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا با بیان اینکه ملت‌های مسلمان و آزاده برای تقابل با مستکبران و ظالمان از انقلاب اسلامی تأسی و الگو گرفته‌اند، گفت: ایجاد جبهه مقاومت مقابل استکبار از برکات دفاع مقدس بوده است.


سردار «علی شمشیری» روز پنجشنبه در کنگره تجلیل از پیشکسوتان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس شهرستان ملایر اظهار کرد: جنگ ما تمام‌شدنی نیست و باید مقابل ظلم با تمام قوا بایستیم.
وی با مقایسه توانایی‌های ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی پدیده‌ای بود که خداوند برای ما ایجاد کرد و بسیاری از کشورها قبل از انقلاب ما در اداره کشور اختیار تام نداشتند و چشمشان به دهان ابرقدرت‌ها بود و فقط دو بلوک شرق و غرب وجود داشت.
جانشین دستیار و مشاور فرمانده کل قوا بیان کرد: امام راحل از سال 36 خطر رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و سال 41 و 42 به‌دلیل جنایت‌های آن‌ها به رژیم پهلوی نهیب زد و از سال 42 تا 57 زمینه‌ها را آماده کرد و دست‌نشانده‌های غرب را در ایران ساقط و نظام جمهوری اسلامی را برپا کرد.
سردار شمشیری با اشاره به اینکه امام راحل از همان روزهای اول پیروزی انقلاب نیز خطر غده سرطانی اسرائیل را در منطقه و جهان گوشزد کرد، ادامه داد: این درحالی بود که به‌دلیل حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی در تصورش بود که باید طرح‌هایی را اجرا کند که یک طرف رودخانه نیل و طرف دیگر رودخانه فرات باشد و حمله‌ای را طراحی کردند که بتوانند تا این حد خود را گسترش دهند.
وی ابراز کرد: با این وجود به‌دلیل تأسی ملت‌های آزاده و مسلمان و گروه‌های مقاومت از انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی نتوانست به این اهداف شوم دست یابد و در باتلاق غزه گرفتار شده است.
* رژیم صهیونیستی به اهدافش در مقابل حماس نرسید
سردار شمشیری اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در خیال خود گفته بود می‌خواهد حماس و زیرساخت‌های آنان را نابود و اسرای خود را آزاد کنم، اما در هیچکدام از این اهداف موفق نبودند و 11 ماه و نیم از این ادعا می‌گذرد و این نشانه شکست آن‌ها است.
وی با تأکید بر اینکه امروز بیداری اسلامی و اتفاقات منطقه به‌واسطه انقلاب اسلامی ایران است، افزود: امام راحل درباره ارتباط جنگ تحمیلی ما با صحنه مقاومت در جزوه «منشور روحانیت» در سال 67 بیان کردند که جنگ تحمیلی ما به مردم منطقه و جهان نشان داد که می‌توان سالیان سال بدون اتکا به ابرقدرت‌ها مبارزه کرد.
جانشین دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا خاطرنشان کرد: در همین رابطه همه محاسباتی که رهبر معظم انقلاب روزهای اخیر در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند، باید ده‌ها بار شنیده شود و در دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس شود.
سردار شمشیری گفت: طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب، علت اصلی درگیر شدن دشمنان با ما این بود که معتقد بودیم نظام سلطه یک نظام ظالمانه است و باید با آن مبارزه کرد.
وی با اشاره به اینکه نخستین بحث امام راحل نیز در پیروزی انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز دیروز تأکید کردند نه زیر بار شرق و نه غرب برویم، شرق و غرب به دنبال این بودند که جنگ را بر ما تحمیل و ما را ساقط کنند، تنها به این دلیل که می‌خواهیم مستقل زندگی کنیم و برای عملی کردن این حریت و آزادگی باید هزینه پرداخت کرد.
جانشین دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت قدرتمندترین وضعیت را دارد، گفت: ما یقین داریم جامع‌ترین و کامل‌ترین تحلیل را آن زمان امام راحل و امروز رهبری مطرح کردند، اگرچه شبکه‌های مجازی و رسانه‌های صهیونیستی و غربی تلاش می‌کنند پیروزی‌ها را جور دیگری نشان دهند.
سردار شمشیری تصریح کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد جمهوری اسلامی به تمام اهدافی که پیش‌بینی کرده بود، رسیده است و یکی از برکات جنگ تحمیلی، ایجاد جبهه مقاومت در منطقه و افول قدرت مستکبران است.
* ازنظر دفاعی محتاج هیچ کشوری نیستیم
سردار سرتیپ شمشیری با تأکید بر اینکه امروز نوای روح‌بخش انقلاب اسلامی به آمریکای لاتین و ونزوئلا می‌رسد و قدم‌هایی که امام راحل ترسیم کرده بود درحال تحقق است، گفت: این‌ها همه به برکت خون شهدا، شجاعت ملت ایران، شهدا، رزمندگان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: شهدایی همچون شهیدهمت، باکری، صیاد شیرازی و سلیمانی پرورش‌یافتگان مکتب امام راحل هستند و امثال آن‌ها فراوان در کشور داریم و دشمن هم از این‌ها در هراس است.
جانشین دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا تأکید کرد: اگر امروز مردم شهیدپرور شهرستان ملایر افتخار دارند که از شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل کنند، چون نسیم الهی امام راحل و نسیم اسلامی در این شهر و دیگر نقاط میهن اسلامی وزیدن گرفته و روزبه‌روز تقویت خواهد شد.
سردار سرتیپ شمشیری با تأکید بر اینکه امروز به برکت خون شهدا در حوزه دفاعی محتاج هیچ کشوری نیستیم و بسیاری از کشورها دست نیاز به سمت ما دراز کرده‌اند.
شهرستان ملایر یک‌هزار و 100 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شناسه خبر 86792