شناسه خبر:86790
1403/7/5 18:15:00

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ساخت 10 هزار و 800 واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک تازه‌تأسیس پرواز همدان هدف‌گذاری و هم‌اینک روند ساخت 9 هزار و 587 واحد آن آغاز شده است.


مجید صالحی‌امیر روز پنجشنبه اظهار کرد: عملیات ساخت واحدهای مسکونی شهرک پرواز همدان درمجموع 13 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، درحالی که پیشرفت ساخت برخی از بلوک‌های آن به 45 درصد نیز رسیده است.
وی افزود: اَبَرپروژه کوی پرواز مهم‌ترین پروژه‌ طرح نهضت ملی مسکن همدان محسوب می‌شود که با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌سرعت درحال ساخت است.
صالحی‌امیر عنوان کرد: شهرک مسکونی پرواز در خردادماه 1402 کلنگ‌زنی و به بنیاد مسکن ارجاع داده شده و با اجرای آن اتفاق بزرگی در حوزه تأمین مسکن استان رخ داده است.
وی افزود: در کنار اجرای پروژه‌های مسکن، همه سرانه‌های آموزشی، فضای سبز، تأسیسات شهری، مذهبی‌، انتظامی و سایر موارد تعیین‌شده در این شهرک از سرعت و پیشرفت کار مناسبی برخوردار است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: این شهرک هشت محله با امکانات رفاهی مشخص‌شده دارد و از ابتدای اجرای پروژه، اطلاعات متقاضیان هر محله در سامانه وزارت راه‌ و شهرسازی مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمترین هزینه درحال ساخت واحدهای مسکونی این شهرک است، تأکید کرد: همه مصالحی که در این پروژه استفاده می‌شود، مورد تأیید سازمان نظام مهندسی است و با استفاده از تجربیات مسکن مهر نمی‌گذاریم واحدها با ایراد تحویل متقاضیان شود.
صالحی‌امیر اظهار کرد: 550 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان هر واحد مسکونی واگذار می‌شود و اقساط آن در بیشترین مقدار خود در دو سال نخست تا پنج میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است و بانک‌ها نمی‌توانند اقساط را بیشتر از این میزان دریافت کنند.
بیش از 121 هزار نفر در استان همدان به‌عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت‌نام وزارت راه و شهرسازی در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند.
براساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال 1395، همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.
براساس این آمار، شهر همدان با تراکم 114 نفر در هکتار، یکی از پُرتراکم‌ترین شهرهای کشور است؛ درحالی که این عدد برای شهرهای یزد 14 و زنجان 19 نفر در هکتار ثبت شده است.
استان همدان با وسعتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی 88 نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

شناسه خبر 86790