شناسه خبر:84058
1403/4/6 16:18:02
مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان خبر داد:

آماده‌سازی 1313 شعبه گرفتن رأی در همدان

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان از آماده‌سازی یک‌هزار و 313 شعبه گرفتن رأی در این استان خبر داد و گفت: 615 شعبه در نقاط شهری و 698 شعبه در روستاها در روز جمعه هشتم تیرماه آرای مردم این استان را جمع‌آوری خواهند کرد.

غلامرضا فریدونی از آماده‌سازی یک‌هزار و 313 شعبه گرفتن رأی در این استان خبر داد و گفت: 615 شعبه در نقاط شهری و 698 شعبه در روستاها در روز جمعه هشتم تیرماه آرای مردم این استان را جمع‌آوری خواهند کرد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت 972 شعبه ثابت و 341 شعبه گرفتن رأی سیار در این استان، اظهار کرد: در شهرستان همدان 320 شعبه، اسدآباد 104 شعبه، بهار 117 شعبه، تویسرکان 104 شعبه، درگزین 44 شعبه گرفتن رأی آماده دریافت رأی مردم در روز هشتم تیرماه است.

وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان رزن 82 شعبه، فامنین 55 شعبه، ملایر 198 شعبه، کبودراهنگ 140 شعبه و نهاوند 149 شعبه گرفتن رأی تدارک و تجهیز شده است.

فریدونی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک نیز تأکید کرد: در کل کشور انتخابات این دوره به‌صورت الکترونیک برگزار نخواهد شد؛ به‌طوری‌ که براساس تصمیم و توافق شورای نگهبان و وزارت کشور به‌دلیل برگزار شدن زودهنگام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هیچ حوزه انتخابیه‌ای انتخابات الکترونیک برگزار نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان درباره تخلفات ستادهای استانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان همدان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ تخلفی در استان همدان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه انتخابات از ساعت هشت صبح روز جمعه هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، تأکید کرد: با توجه به گرمای هوا، توصیه می‌کنیم در ساعات اولیه روز اقدام به رأی‌دهی کنند و این تکلیف دینی و ملی خود را به ساعات بعدازظهر و عصر موکول نکنند، چراکه باعث ازدحام در شعب گرفتن رأی خواهد شد.

فریدونی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم با پنج مدرک شناسایی می‌توانستند رأی دهند، یادآور شد: در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با کارت ملی و شناسنامه امکان رأی‌دهی وجود دارد؛ ضمن اینکه افرادی که با شناسنامه رأی می‌دهند نیز باید شماره ملی خود را اعلام کنند.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کند، اظهار کرد: تحقیق و شناخت کاندیدای اصلح مورد تأکید است؛ فردی اصلح است که به مبانی نظام و انقلاب اسلامی متعهد و ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد و با توانمندی مشکلات کشور را حل کند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان با بیان اینکه مردم بیش از 40 سال با بصیرت پای صندوق‌های رأی حضور یافتند، افزود: یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی مردمی بودن آن است و یکی از معیارهای مردمی بودن نظام نیز مشارکت در تعیین سرنوشت کشور است.

فریدونی با تأکید بر مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: اگر مشارکت مهم نبود، چرا دشمن اینقدر روی این موضوع کار می‌کند؟ دشمن با نیامدن پای صندوق‌های رأی شاد می‌شود و زبان به ملامت باز می‌کند؛ بنابراین مردم بصیر، ولایتمدار و انقلابی و همیشه در صحنه همدان اطرافیان خود را برای شرکت در انتخابات تشویق کنند تا این معروف بزرگ سیاسی را انجام دهند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84058