شناسه خبر:84050
1403/4/6 14:40:57

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آخرین مهلت مراجعه نوآموزان جامانده به پایگاه‌های سنجش تا هفتم تیرماه جاری است.

هاشم ناظمی‌جلال با بیان اینکه فرصت مذکور آخرین مهلت است و تمدید نخواهد شد، اظهار کرد: نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی و دریافت کتب درسی، باید در این برنامه شرکت کنند.

وی از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش فرزندان بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست کرد این فرآیند را هرچه زودتر طی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: متولدین قبل از مهر 1396 تا اول مهر 1397 که در سال 1403 می‌توانند وارد پایه اول دبستان می‌شوند الزاماً باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

ناظمی‌جلال افزود: با توجه به محدودیت زمان فعال بودن سامانه وزارتی مربوط از امروز چهارم تا هفتم تیرماه جاماندگان سنجش با مراجعه به سامانه my.medu.ir نوبت‌گیری و مراحل بعدی را با مراجعه به پایگاه‌های سنجش انجام دهند.

وی گفت: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی 23 آبان 1402 تا 31 خرداد 1403 جاری 28 هزار و 230 نفر نوآموز کردستانی با شرکت در این برنامه ارزیابی شدند.

وی پراکندگی مناطق روستایی استان، عدم دسترسی به اینترنت در برخی از نقاط، نبود مراکز جامع در سه منطقه آموزشی استان و سنجش نوآموزان در شهرستان‌های همجوار، عدم حضور تقریباً 5500 نو آموز در دوره یک‌ساله پیش از دبستان، آگاهی نداشتن برخی از والدین از زمان سنجش و اختلال در سامانه‌های دریافت نوبت سنجش و پیش‌بینی والدین برای انجام سنجش در تابستان به روال سنوات گذشته را تعدادی از چالش‌های اجرای برنامه سنجش اعلام کرد.

وی با برشمردن پایه اول ابتدایی به‌عنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به‌موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 84050