شناسه خبر:70293
1402/3/27 08:40:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در تیرماه خبر داد و گفت: پنج هزار تُن گندم باکیفیت به همدان اختصاص داده شده که به شکل متوازن در کارخانه‌های استان توزیع خواهد شد.

سیدحسین خوانساری از خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان طی تیرماه خبر داد و اظهار کرد: درحال حاضر برای خرید گندم و به‌منظور رفاه حال کشاورزان و ثبت دقیق محصولات در هریک از مراکز، مدیر انبار یا سیلو، عوامل تشخیص، ذی‌حساب، کارشناس کنترل کیفیت و نمونه‌بردار به‌صورت مجزا مستقر شده‌اند.
وی افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته پنج هزار تُن گندم باکیفیت به همدان اختصاص داده شده که به شکل متوازن در کارخانه‌های استان توزیع خواهد شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان خاطرنشان کرد:‌ با پیگیری‌ها مقرر شده سهمیه آرد مناسبتی برای فصل برداشت محصولات کشاورزی و باغی و ایام محرم و صفر به‌ویژه اربعین حسینی به استان اختصاص یابد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 318 هزار تُن گندم به ارزش بیش از 36 هزار میلیارد ریال در 53 مرکز گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ مصوب خریداری شد، گفت: در این سال از مقدار گندم خریداری‌شده 100 هزار تُن به خراسان رضوی، کرمان، البرز، تهران، مازندران، فارس، گیلان و آذربایجان ارسال شد و از سوی دیگر به‌منظور افزایش کیفیت آرد و نان مقدار 55 هزار تُن گندم به استان وارد و با گندم‌های محلی تداخل شد.

شناسه خبر 70293