شناسه خبر:71217
1402/4/19 08:52:12

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: خرید تضمینی گندم در هفت مرکز و در سطح شهر همدان و قهاوند به‌صورت منظم درحال انجام است.

به گزارش روز یکشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، اسدالله ربانی‌مهر شامگاه شنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان همدان اظهار کرد: کشاورزان همدان گندم مازاد مصرف خود را در این مراکز رسمی خرید تضمینی تحویل دهند.
وی تصریح کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی نیز تضامین، مقدمات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای پرداخت مطالبات کشاورزان در اسرع وقت را انجام داده است.
وی تأکید کرد: توجه به نانوایی‌های مسیر گردشگری با توجه به فصل تابستان و حضور گردشگران زیاد در شهر همدان، ضرورت دارد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: نانوایی‌های مسیر گردشگری با توجه به حضور مسافران در فصل تابستان و نانوایی‌های روستاها با توجه به فصل کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و در اختصاص سهمیه آرد تشویقی در اولویت قرار گیرند.
ربانی‌مهر افزود: نظارت بر نانوایی‌ها توسط جهاد کشاورزی با همکاری بسیج اصناف با برنامه‌ریزی و تقسیم مناطق شهری انجام شود و از ظرفیت بسیج اصناف نیز در بازرسی‌ها استفاده شود.
وی مشارکت نانوایی‌های همدان در مناسبت‌های مختلف مذهبی و شرایط بحران را قابل قدردانی دانست یادآور شد: نانوایی‌های همدان در روز عید غدیر 50 هزار نان نذری پختند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به خرید تضمینی گندم همدان در هفت مرکز خرید با رعایت استانداردها، گفت: خرید تضمینی گندم در شهر همدان و روستاهای بخش مرکزی و قهاوند به‌صورت منظم در حال انجام است و تا زمان تحویل گندم ادامه دارد.
در این نشست همچنین بر ضرورت رفع مشکلات مربوط به کمبود سهمیه آرد برخی نانوایی‌ها به‌ویژه در مکان‌ها و مسیرهای پُرازدحام و شلوغ نیز تأکید شد.
همچنین در این نشست مصوب شد که نانوایی دانشگاه بوعلی‌سینا که یکی از نانوایی‌های قدیمی در همدان است و روزانه بالای 30 هزار قرص نان پخت می‌کرد و حدود 12 سال تعطیل بوده است، به چرخه فعالیت برگردد.
سهمیه آرد مراکز دانشگاهی و درمانی و مراکز خاص شهر همدان به نانوایی دانشگاه بوعلی‌سینا اختصاص پیدا خواهد کرد.
استان همدان درمجموع دارای حدود 2 هزار واحد نانوایی است. استان همدان دارای 692 هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و 117 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است که براساس آخرین آمارهای منتشرشده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل 66 هزار و 300 میلیارد ریال است.

شناسه خبر 71217