شناسه خبر:81852
1403/2/8 14:51:37
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) و فرمانده قرارگاه اردویی و راهیان نور استان همدان:

سهمیه 25200 نفری استان همدان برای اعزام به راهیان نور در سال 1403

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) و فرمانده قرارگاه اردویی و راهیان نور استان همدان با بیان اینکه نخستین اعزام راهیان نور این استان به مناطق عملیاتی غرب کشور است، عنوان کرد: سهمیه سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان برای اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور در سال 1403، 25 هزار و 200 نفر است.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

سرهنگ کامران کریمی در نشست خبری اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور که پیش از ظهر شنبه در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان برگزار شد، بیان کرد: اصحاب رسانه پُل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و مشکلات مردم را به گوش مدیران اجرایی رسانده و همچنین عملکرد دستگاه‌ها را به اطلاع عموم می‌رسانند.
وی خبرنگاران را مروجان اصلی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت دانست و ادامه داد: خبرنگاران بدون هیچ چشمداشتی همواره در انعکاس اقدامات سپاه و بسیج فعالیت‌های اثرگذاری را از خود به یادگار گذاشته‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) و فرمانده قرارگاه اردویی و راهیان نور استان همدان عملیات وعده صادق توسط پاسداران انقلاب اسلامی را لبیک به فرمان ولی امر مسلمین جهان و فرمانده معظم کل قوا دانست و افزود: در دوم اردیبهشت‌ماه سال 1358 به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد و امسال نیز چهل‌وپنجمین سالروز تأسیس این نهاد مقدس را شاهد هستیم.

کریمی با اشاره به مناسبت‌های اخیر و لزوم توجه به این مناسبات در کشور، خاطرنشان کرد: هفته جاری مصادف با هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج، هفته بزرگداشت مقام معلم، هفته بسیج کارگری و همچنین هفته سلامت در سپاه است.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شاهد توطئه‌های بزرگی از سوی دشمنان علیه این نظام بودیم، ابراز کرد: دشمنان قسم‌خورده این نظام سعی داشتند که از طریق جنگ سخت، نیمه‌سخت و نرم، آسیب‌های خود را به این کشور وارد کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) و فرمانده قرارگاه اردویی و راهیان نور استان همدان با تأکید بر ضرورت توجه به مسئله شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، عنوان کرد: بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، اجرای برنامه‌های فرهنگی اثرگذار است.

کریمی اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنوب و غرب کشور را از مصادیق جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب دانست و اشاره کرد: با وجود برنامه اساسی سپاه انصارالحسین (ع) برای اجرای دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در سال گذشته، توانستیم بیش از 10 هزار و 600 نفر از مردم همدان را به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام کنیم که بیشترین آمار اعزام مربوط به مناطق عملیاتی جنوب و رده سنی جوانان است.

وی از تکمیل زیرساخت‌های لازم اردوی راهیان نور در استان اهواز خبر داد و گفت: زائرسرای شهیدهمدانی در اردوگاه شهیدمسعودیان و همچنین اردوگاه شهیدباکری در خرمشهر آماده خدمات‌رسانی به زائران کربلای ایران است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) و فرمانده قرارگاه اردویی و راهیان نور استان همدان نخستین اعزام کاروان راهیان نور سال 1403 را به مناطق عملیاتی غرب کشور در 13 اردیبهشت‌ماه به مدت دو روز اعلام کرد و افزود: بیش از سه هزار نفر از مردم شریف همدان در قالب 50 اتوبوس هم‌زمان با سالروز عملیات بازی‌دراز به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام خواهند شد.

کریمی از تشکیل قرارگاه استانی راهیان نور با حضور فرماندهان سپاه و مسئولین استانی خبر داد و اشاره کرد: مدیران اجرایی استان همدان نیز به مسئله اعزام کاروان‌های راهیان نور توجه خاص و ویژه‌ای دارند.

وی از حضور راوی و روحانی برای کاروان‌های راهیان نور غرب کشور در اردیبهشت‌ماه خبر و ادامه داد: در اردوی راهیان نور غرب کشور زائران عزیز از مناطق عملیاتی مرصاد، شهدای قراویز، پادگان ابوذر و بازی‌دراز بازدید خواهند داشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) و فرمانده قرارگاه اردویی و راهیان نور استان همدان با بیان اینکه سردار شهید تقی بهمنی شهید شاخص استان همدان در سال 1403 است، گفت: هم‌زمان با اردوی راهیان نور غرب کشور (روز پنجشنبه) یادواره‌ای نیز برای این شهید عزیز در یادمان شهدای قراویز (محل شهادت ایشان) برگزار خواهد شد.

کریمی از انعکاس خبری اعزام کاروان راهیان نور غرب کشور توسط اصحاب رسانه استان همدان به‌ویژه مرکز صداوسیما از ابتدای اردو تا پایان آن خبر داد و عنوان کرد: روز جمعه 14 اردیبهشت‌ماه نیز گردهمایی زائران راهیان نور غرب کشور در منطقه عملیاتی بازی‌دراز انجام خواهد شد.

وی از اختصاص سهمیه 25 هزار و 200 نفری برای اعزام زائران به اردوهای راهیان نور جنوب و غرب کشور در سال 1403 خبر و ادامه داد: از این تعداد 13 هزار و 200 نفر به مناطق عملیاتی غرب و 12 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) و فرمانده قرارگاه اردویی و راهیان نور استان همدان از تحقق سهمیه راهیان نور سال گذشته سپاه همدان خبر داد و اشاره کرد: در سال گذشته سهمیه استان همدان برای اعزام به راهیان نور 16 هزار نفر بود که این سهمیه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تحقق پیدا کرد.

کریمی از اجرای اردوی راهیان پیشرفت هم‌زمان با اردوی راهیان نور غرب کشور خبر داده و گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته بین استان کرمانشاه و همدان، اردوی راهیان پیشرفت نیز در کنار اردوی راهیان نور غرب کشور برای مردم عزیز برگزار خواهد شد و جهت اسکان خواهران و برادران نیز شهرستان کرند غرب کرمانشاه برای این استان درنظر گرفته شده است.

شناسه خبر 81852