شناسه خبر:72824
1402/6/1 08:47:35

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: 10 هزار میلیارد ریال برای اجرای زیرساخت‌های اربعین از نقطه ورودی استان تا نقطه خروجی در پایانه مرزی خسروی هزینه شده است.

« فریبرز کرمی » روز سه‌شنبه افزود: این اعتبار در حوزه بهسازی و احداث راه‌ها، رفع نقاط حادثه خیز و زیرساخت‌های جاده‌ای، ایمن سازی راه‌ها و نصب علایم، و همچنین پایانه مرزی خسروی هزینه شده است.وی اظهار کرد: با توجه به توسعه و تقویت زیرساخت‌های داخل ایران و عراق و هم سان سازی گیت‌های طرف ایرانی و عراقی هم اکنون کمتر از 10 درصد مجموعه پایانه مرزی خسروی زیر بار ترافیک رفته و هر قدر زائر افزایش یابد نیز ما به تدریج زیرساتخت‌های موجود را زیر بار ترافیک خواهیم برد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: اکنون گیت‌ها در داخل عراق و ایران آماده شده که 92 کاربر در منذریه عراق نیز برای پذیرش زائران در گیت‌ها حضور دارند و با توجه به زمان اربعین سه پیمانکار در طرف عراقی مشغول آماده سازی و نصب سایبان ها، نصب گیت‌ها و احداث زیرساخت هااست که هم اکنون 80 درصد تا پنجشنبه هفته جاری وضعیت گیت‌ها نیز نهایی می‌شود تا زوار بتوانند با سلامت عبور کنند.

کرمی افزود: هم اکنون 12 هزار متر مربع سایبان نیز احداث شده و تمامی سرویس‌های بهداشتی نیز تکمیل و سایبان‌ها به مه پاش و جت فن و روشنایی تجهیز شده و زوار اگر در زیرسایبان‌ها ایستایی داشته باشند گرما مشکلی برای آن‌ها ایجاد نکند ضمن اینکه آبسردکن‌ها نیز در مجموعه پایانه‌ها نصب شده و آب بسته بندی نیز با هماهنگی موکب‌ها و امور آب توزیع می‌شود.

وی گفت: همچنین سیستم سرمایشی مجموعه پایانه به روز شده و ما آمادگی لازم را برای پذیرش هر تعداد از زوار را در هر سطحی انجام می‌دهیم و اکنون وضعیت مطلوبی ازنظر زیرساخت‌ها داریم امیدواریم با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته میزبان خوبی برای زائران باشیم.

او گفت: اکنون میانگین روزانه بیش از 2 هزار عبور داریم و با توجه به زیرساخت‌ها موجود ما در صورت حضور 200 هزار تا 300 هزار زائر نیز به صورت روزانه می‌توانیم خدمات لازم را به آن‌ها ارائه دهیم.

شناسه خبر 72824