شناسه خبر:74849
1402/7/29 13:22:05
معاون وزیر صمت در همایش منطقه‌ای بازرگانی و تجارت:

دولت دست سودجویان را در صنعت لاستیک بست

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصمیمات کلانی که در دولت سیزدهم در حوزه صنعت لاستیک گرفته شده، هیچ انگیزه‌ای برای دلالان و سودجویان در این صنعت نخواهد ماند.

علیرضا شاه‌میرزایی روز پنجشنبه در همایش منطقه‌ای بازرگانی و تجارت با حضور پنج استان در همدان ابراز کرد: وقتی تنظیم بازار اتفاق می‌افتد، انگیزه احتکار و سوداگری نیز رفع می‌شود.

 

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تصمیمات کلانی در حوزه لاستیک گرفته شده که هم نیازهای ارزی و هم واردات را رفع می‌کند.

 

معاون وزیر صمت بیان کرد: همچنین در بخش قیمت‌گذاری لاستیک یک بسته تصمیماتی داریم که براساس آن تا چند ماه آینده به‌طور کلی هیچ انگیزه‌ای برای دلالان و سودجویان باقی نخواهد بود.

 

شاه‌میرزایی ادامه داد: همکاران ما در استان قم با استفاده از سامانه‌هایی که مربوط به بخش خصوصی است، میزان توزیع لاستیک را به 50 درصد رسانده‌اند.

 

وی بیان کرد: توزیع لاستیک در این طرح بسیار قیمت پایین‌تری به نسبت کف بازار دارد.

 

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت تأکید کرد: همکاران ما در استان قم با این روش، موفق شدند توزیع لاستیک را از دسترس دلالان و سودجوها دور کنند و به دست مردم برسانند.

 

شاه‌میرزایی گفت: این عدد استان قم را به رتبه یک در کشور رساند و امروز در این همایش، تجربه مذکور در اختیار پنج استان کشور قرار می‌گیرد.

 

به گفته وی، استان‌های مرکزی، همدان، اصفهان، لرستان و زنجان از این تجربه و الگو استفاده می‌کنند که به‌زودی نتایج آن را مردم می‌بینند.

 

معاون وزیر صمت توضیح داد: در حدود این سه ماه با استفاده از سامانه‌های مذکور، بازرسی‌ها تشدید می‌شود و مدیران استان از تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌خواهند که لاستیک را فقط در همین سامانه‌ها عرضه کنند.

 

شاه‌میرزایی بیان کرد: مبالغ لاستیک‌ها مصوب و در سایت سازمان حمایت مشخص بوده؛ قیمت‌ها با قیمت کف بازار متفاوت است.

 

وی افزود: مردم می‌توانند فاصله قیمتی را در هر سایز لاستیک با قیمت بازار مشاهده کنند.

 

همایش منطقه‌ای بازرگانی و تجارت روز پنجشنبه با حضور پنج استان در همدان برگزار شد که در این همایش استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، لرستان و همدان حضور داشتند.

 

هدف برگزاری این همایش توسعه و رونق اقتصادی بود و دغدغه‌ها، چالش‌ها و برنامه‌های پیشنهادی در عرصه انتخابات الکترونیک اتحادیه‌های صنفی، بازرسی اصناف، ترکیب کمیسیون نظارت، سوخت ماشین‌آلات، مجوز مشاغل خانگی، تقویت روابط عمومی‌ها، تخصیص مواد اولیه به صنوف تولیدی، سامانه جامع تجارت، محدودیت‌های تخصیص ارز و ثبت سفارش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

تشکیل کارگروه‌های تخصصی اصناف، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی و بازدید از صنایع بزرگ استان، از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

 

 

شناسه خبر 74849