شناسه خبر:77877
1402/10/13 10:31:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام گفت: امکان بیمه دانشجویان و ایجاد سوابق بیمه‌ای و انتقال آن به سازمان تأمین اجتماعی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شده است.

 

محمد قیصرزاده، اظهار کرد: به‌منظور برخورداری دانشجویان از خدمات بیمه‌ای و بهره‌مندی از کمک 70 درصدی دولت، دانشجویان می‌توانند با پرداخت حداقل 750 هزار و حداکثر سه میلیون و 60 هزار تومان در سال از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی فرصت بسیار مناسبی جهت ایجاد سوابق بیمه‌ای و الحاق آن به سوابق خدمتی در زمان اشتغال است.

وی تصریح کرد: دانشجویان در مقطع کاردانی با پرداخت حداقل یک میلیون و 500 هزار تومان، در مقطع کارشناسی با پرداخت سه میلیون تومان و در مقطع کارشناسی ارشد با پرداخت یک میلیون و500 هزار و در مقطع دکتری سه میلیون تومان و به ترتیب در مقطع کاردانی دو سال، در مقطع کارشناسی چهار سال، در مقطع ارشد دو سال و در مقطع دکتری چهار سال سوابق بیمه ای ایجاد کرد و از سایر خدمات صندوق برخوردار شد.

مدیر صندوق گفت: کلیه سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قابل نقل و انتقال به سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و بالعکس امکان پذیر است.

قیصرزاده اظهار کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید بیش از پیش به جامعه هدف معرفی شود.

وی تأکید کرد: حمایت اولیه این صندوق فقط برای روستاییان و عشایر بوده و در حال حاضر با گسترش جامعه هدف تمام افراد جامعه از 18 تا 50 سال سن که فاقد بیمه هستند می‌توانند عضو این صندوق باشند.

شناسه خبر 77877