شناسه خبر:79391
1402/11/24 10:50:46
استاندار همدان در بازدید از غرفه استان همدان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری:

پیگیری برای جهانی شدن همدان همچنان ادامه دارد

سپهرغرب، گروه خبر - پیام زمانی: استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان دارای یک‌هزار و 800 اثر تاریخی، گردشگری و مذهبی ثبت‌شده است و پیگیری برای جهانی شدن آن همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی جاذبه‌های استان و همچنین جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از غرفه استان همدان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که در محل نمایشگاه دائمی تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه استان همدان که همواره در انعکاس برنامه‌های استان زحمات زیادی را متحمل می‌شوند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و ولادت سراسر نور امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، بیان کرد: مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه امسال همچون سال‌های گذشته خوش درخشیدند و مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان نیز نشان دادند که تا پای جان در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادگی خواهند کرد ‌و این حضور پُرشور و شعور در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان امسال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری حضور پُررنگی دارد، ادامه داد: از چند ماه گذشته برای حضور در این نمایشگاه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و از طرفی جلسات متعددی در این راستا تشکیل شد که بتوانیم استان همدان را آن‌طور که هست، به مردم به‌ویژه گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

قاسمی‌فرزاد ضمن تشکر از زحمات عوامل برگزارکننده شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در سال گذشته، بیان کرد: با تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته در اجرای نمایشگاه سال گذشته برای معرفی پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، اما روند اجرای این نمایشگاه چندان مطلوب نبود.

وی با بیان اینکه استان همدان از دیرباز مهد فرهنگ و علم بوده است، افزود: به معاون هماهنگی امور اقتصادی و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از زمان ابلاغ دستورالعمل اجرای هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تأکید کردم که استان همدان باید نسبت به سال‌های قبل در این نمایشگاه حضور اثرگذاری داشته باشد تا بتوانیم گردشگردان داخلی و خارجی را برای سفر به این کهن‌دیار، جذب کنیم.

قاسمی‌فرزاد همدان را از استان‌های کم‌نظیر تاریخی در سطح کشور دانست و گفت: اثر تاریخی تپه باستانی هگمتانه یا غار علیصدر در هیچ کجای جهان نمونه دیگری ندارد.

این مقام مسئول وجود آثار تاریخی استان همدان را منشأ جذب گردشگر به استان معرفی کرد و افزود: متأسفانه برای معرفی آثار تاریخی استان همدان در سال‌های گذشته اقدامات خاصی صورت نگرفته است، اما در دو سال اخیر برای ثبت جهانی هگمتانه کار‌های فوق‌العاده‌ای در سطح استان انجام شده؛ تا جایی که وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونین این وزارتخانه نیز به این مسئله ورود داشتند.

وی از برگزاری جلسه مجدد برای ثبت جهانی هگمتانه در خردادماه سال آینده و با پیگیری یونسکو خبر داد و گفت: بعد از ثبت جهانی هگمتانه باید تکمیل کار این پروژه را با فوریت انجام دهیم.

استاندار همدان با بیان اینکه مسئله گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی دولت مردمی بوده است، عنوان کرد: در زمینه کشاورزی به‌دلیل بحران آب نمی‌توان مانند شیوه‌های سنتی و قدیمی اقدام به کشت محصول کرد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه در حوزه صنعت براساس اقدامات دانش‌بنیان حرکت کرده‌ایم، ابراز کرد: در حوزه معدن نیز تأکید بر این داریم که ریل اقتصادی ما به سمت گردشگری و استعداد‌های موجود در استان سوق پیدا کند.

وی حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را از رویکرد‌های خوب برای جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: همه مجموعه‌های متولی در اجرای این نمایشگاه و در کنار آن اصحاب رسانه با انرژی بسیار مضاعفی حضور داشته‌اند.

استاندار همدان جانمایی مناسب غرفه‌ها در سالن شماره 27 را از مؤلفه‌های مهم برای جذب بازدیدکننده دانست و ادامه داد: در اجرای این نمایشگاه اداره کل امور روستایی استانداری همدان نیز با تمامی ظرفیت‌های موجود پای کار آمد تا گردشگری روستایی نیز معرفی شده و رونق داشته باشد.

قاسمی‌فرزاد کیفیت بالای محصولات و خدمات و در کنار آن قیمت مطلوب را از مؤلفه‌های مهم برای جذب گردشگر بیان کرد و گفت: در حوزه گردشگری همچنان در آغاز راه قرار داریم و باید بیشتر به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بر مسئله گردشگری فرهنگی و اقتصادی تأکید ویژه‌ای کرده‌اند، عنوان کرد: باید در گردشگری بتوانیم به مسئله فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز توجه داشته باشیم؛ در همدان نیز با وجود پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین دانشگاه‌های بسیار خوب مانند دانشگاه علوم پزشکی، این رویکرد تحقق پیدا می‌کند.

استاندار همدان گردشگری سلامت را از دیگر مؤلفه‌های مهم در حوزه جذب گردشگر دانست و ادامه داد: استان همدان ظرفیت بسیار خوبی از قبیل پزشکان متخصص سرآمد و بیمارستان‌های بسیار خوب برای جذب گردشگری سلامت دارد.

قاسمی‌فرزاد ضمن تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: همواره باید به فکر ارتقای گردشگری باشیم و در این زمینه هیچ کوتاهی قابل پذیرش نیست.

وی نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه را در جذب گردشگر و معرفی آثار تاریخی بسیار مهم برشمرد و گفت: استان همدان ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد و باید به فکر رفاه بیشتر مردم باشیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری نیاز به همکاری همه‌جانبه دولت و مردم است، خاطرنشان کرد: باید همواره توسعه گردشگری را در برنامه خود داشته باشیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در حوزه گردشگری روستایی نیز باید به‌طور مستمر پیگیری داشته باشیم، ادامه داد: روستاهای استان همدان نیز در جذب گردشگر از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند که در سطح کشور کم‌نظیر و گاهی بی‌نظیر هستند که از آن جمله می‌توان به روستای تاریخی ورکانه اشاره کرد.

وی به اهمیت افزایش اقامتگاه‌های گردشگری و بوم‌گردی در سطح استان تأکید کرد و افزود: باید شرایط دریافت مجوز و تسهیلات را برای افراد متقاضی در این زمینه فراهم کنیم.

گفتنی است؛ نمایشگاه گردشگری از 23 بهمن‌ماه آغاز شده و تا 26 بهمن‌ماه از ساعت 9 الی 17 در محل نمایشگاه‌های دائمی استان تهران پذیرای بازدیدکنندگان به‌ویژه علاقه‌مندان حوزه گردشگری خواهد بود. همچنین محل استقرار غرفه‌های استان همدان نیز در سالن شماره 27 به‌صورت مشترک با استان کرمان است.

شناسه خبر 79391