شناسه خبر:79785
1402/12/3 11:54:23
با هدف کمک به رفع دوراهی‌ رأی دادن یا ندادن؛

«مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان» تشکیل شد

سپهرغرب، گروه خبر: عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان که شامل انجمن اسلامی دانشجویان، تشکل تحکیم وحدت، جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی است، دست به دست یکدیگر داده‌اند و با همت بلند، سرمایه‌ها و نیروهایشان را یکی کرده‌اند که حاصل آن مجمعی تحت عنوان «مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان» شده و هدف آن کمک به رفع دوراهی‌ رأی دادن یا ندادن است.

محسن باقری ابراز کرد: با نزدیک شدن به روز‌های انتخابات، فضای حاکم بر جامعه (از عموم مردم گرفته تا مسئولین رده‌های مختلف) به‌گونه‌ای است که شاهد طیف‌بندی‌های گوناگونی از ایدئولوژی‌ها و نظرات هستیم.
وی با بیان اینکه شاید نخستین و مهم‌ترین مرزی که این طیف‌ها را از هم جدا می‌کند دوراهی «رأی دادن» یا «رأی ندادن» باشد، اذعان کرد: چالش مهم دیگر، بحث تعیین معیار‌های یک نماینده خوب و انتخاب کاندید اصلح است. گروهی معتقدند که شرکت در انتخابات و انتخاب کاندید مورد علاقه‌شان کلید حل مشکلات کشور است و گروه دیگر بر این باورند که کلیت انتخابات در این برهه از زمان، کارایی خود را از دست داده و به دنبال یک ساز‌وکار دیگر برای حل مشکلات هستند.
باقری با اشاره به اینکه حال وظیفه کدام شخص و ارگان است که این مسائل را برای مردم روشن‌گری کند و قدرت تحلیل آن‌ها را به‌خوبی دارا است؟ اظهار کرد: چه کسانی می‌توانند مشکلات و معضلات را از کف جامعه بیرون کشیده و آن‌ها را تبدیل به مطالبه‌گری از سوی مردم کنند؟ پاسخ به این سؤال چندان دشوار نیست؛ در میان مردم، این جوانان هستند که با شور و انگیزه‌ای مضاعف، درصدد پیگیری مطالبات مردم برآمده‌اند. به‌خصوص اگر بستر این پیگیری‌ها، فضای دانشگاهی و نخبگانی باشد.
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اگر دفتر تاریخ را ورق بزنیم حضور دانشجویان را در قالب جنبش‌های دانشجویی در عرصه‌های مختلف سیاسی کشور به‌طور واضح مشاهده می‌کنیم، گفت: بهترین نمونه‌های آن را می‌توان در 13 آبان‌ماه و یا در 16 آذرماه یافت که همه به‌نوعی با گوشت و خون دانشگاه و دانشجو یکی شده است؛ این‌بار نیز داستان از همین قرار بوده، با این تفاوت که با یک تیر چند نشان زده شده است. جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان که شامل انجمن اسلامی دانشجویان، تشکل تحکیم وحدت، جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی است، دست به دست یکدیگر داده‌اند و با همت بلند، سرمایه‌ها و نیروهایشان را یکی کرده‌اند که حاصل آن مجمعی تحت عنوان «مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان» شده و هدف آن کمک به رفع همان دوراهی‌هایی است که در این زمان منجر به فاصله گرفتن مردم از همدیگر شده؛ برنامه‌های این مجمع هم‌راستا با وظایف متقابل مردم و نمایندگان‌شان پایه‌ریزی شده است.
باقری افزود: از مهم ترین آن‌ها می‌توان به نشست‌های پرسش و پاسخ برای بررسی برنامه‌های کاندیداها، حضور در تریبون نماز جمعه برای ایجاد و بیان مطالبه‌گری بین اقشار مختلف مردم، ایجاد تریبون آزاد جهت بیان دیدگاه‌های متفاوت دانشجویان و نقد آن‌ها و غیره اشاره کرد. خروجی و ماحصل این برنامه‌ها هرکدام به‌عنوان یک معیار برای انتخاب است؛ انتخاب فردی که چهار سال به‌عنوان نماینده و صدای مردم، مسئول است در فضای توسعه کشور گام بردارد و از تمام توان خود برای تأمین خواسته‌های جامعه استفاده کند.
وی با بیان اینکه چهار سال مدت‌زمان کمی نیست، ابراز کرد: هر پله‌ای که در این مدت به غلط طی شود، بازگشت و اصلاح آن به‌مراتب هزینه و زمان بیشتری را می‌طلبد. پس نامزد مطلوب کسی است که با برنامه‌های کارشناسی‌شده، منطقی، مدون و به دور از شعار‌های پوچ و تکراری، وارد عرصه انتخابات شده باشد.
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه کاندیدی شایسته حضور در گردونه انتخابات است که برای مسائل مهمی چون ناترازی بزرگ انرژی، مسئله جمعیت و فرزندآوری، اصلاح ساختار بانکی، مسئله مسکن و غیره برنامه اجرایی داشته باشد، تشریح کرد: او باید به همه عرصه‌های کلان کشور ازجمله فضای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی احاطه کامل داشته باشد که بتواند به‌جای هزاران نفر تصمیم‌گیری کند. در اینجا نقش مجمع تشکل‌های اسلامی نیز پُررنگ‌تر می‌شود؛ این مجمع وظیفه خود می‌داند که پیگیر همه این مسائل از نامزد‌های انتخاباتی باشد و همان‌طور که معیار‌ها را تعیین می‌کند، کاندیداها را نیز در جایگاه پاسخگو برای عموم قرار دهد. اما کارکرد مجمع فقط به دوره انتخابات محدود نمی‌شود، بلکه پس از انتخابات رنگ دیگری به خود می‌گیرد.
باقری با بیان اینکه هم‌زمان با آغاز به کار مجلس شورای اسلامی کارنامه عملکرد هریک از نمایندگان باز و اقدامات آن‌ها تا روز آخر مسئولیت‌شان تشریح و بررسی خواهد شد، افزو: امیدواریم با لطف الهی درنهایت هم نمایندگان مجلس و هم این مجمع از این دوره حساس سربلند خارج شوند.
گفتنی است؛ روزهای برگزاری مناظره هفتم، هشتم و نهم اسفندماه است.

شناسه خبر 79785