سپهرغرب-گروه خبر:رئیس جامعه هتلداران استان همدان از تخفیفات 15 تا 20 درصدی هتلهای همدان در نوروز 1403 خبر داد.
وی افزود: این تخفیف در حالی اعمال خواهد شد که خوشبختانه و در حال حاضر که در آستانه نوروز و شروع ماه رمضان قرار داریم، 4 هزار و 200 تخت هتلی در استان ما فعال هستند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان با اشاره به آمادگی هتلهای استان برای سفرهای نوروزی اظهار داشت: سایت رزرو هتلها باز شده و علاقهمندان میتوانند با مراجعه به سایت جامعه هتلداران، نسبت به رزرو هتل مورد نظر خود اقدام کنند.
شیروانی با اشاره به خدماتی که در این ایام از سوی هتلداران ارائه میشود، افزود: به منظور تقویت گردشگری داخلی و خارجی با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز در هتلهای همدان در کنار لحاظ کردن تخفیفات نوروزی، شرایط برای سرو غذای مسافران مهیاست و برای برگزاری مراسمات افطار نیز پکیج اقتصادی برای شهروندان در نظر گرفته شده است.
رئیس جامعه هتلداران استان همدان همچنین درخصوص فعالیت خانهمسافرها تاکید کرد: ساماندهی خانههای مسافر خواسته جامعه هتلداران است، چراکه در تمام دنیا اینگونه اماکن با نظارت و تحت قوانین خاصی فعالیت میکنند.
شیروانی افزود: خانههای مسافر، اقامتگاههای موقتی هستند که در زمان ازدحام سفر، پس از تکمیل ظرفیت هتلها مورد استفاده قرار میگیرند.
وی بیان کرد: مهمانسراهای دولتی، خانه مسافرها و مراکز اقامتی غیرمجاز از دیگر مشکلات جامعه هتلداران است، ما انتظار داریم طبق مصوبه دولت مراکز دولتی از راهاندازی مراکز اقامتی خودداری کنند، این موضوع مختل نظام هتلداری است.
شیروانی اذعان کرد: نمیتوان از سیل گردشگران در زمانهای خاص چون نوروز مغفول ماند و اگر قرار است از ظرفیت خانه مسافرها در این ایام استفاده شود بایستی آنان را از طریق آگاهسازی و اطلاعرسانی به سمت خانههای مسافر شناسایی و بیمه شده در استانها سوق داد.
وی با اشاره به مشکلات این جامعه تصریح کرد: اقامتگاهها و خانههای مسافر غیرمجاز یکی از مشکلاتی هستند که با ارزان فروشی موجب مشکلاتی میشوند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان همچنین خواستار شد تا آموزشوپرورش از ظرفیت اسکان مهمانسرا و مدارس صرفا برای پذیرش فرهنگیان استفاده کند و عنوان کرد: باید سازوکاری اتخاذ شود که افراد غیر نتوانند از ظرفیت اسکان مهیا شده مدارس و مهمانسرای آموزشوپرورش استان استفاده کنند.
وی با اشاره به افزایش خدمات نوروزی و افزایش نظارت بر واحدهای اقامتی و هتلها، تصریح کرد: از آنجایی که هتلها زیرساختهای ضروری و حیاتی گردشگری هستند، باید خدمات مناسبی را به گردشگران ارائه دهند و خوشبختانه در ایام نوروز نیز خدمات در نهایت کیفیت و به بهترین شکل به منظور آسایش و رضایت گردشگران ارائه شد.
شناسه خبر 80569