شناسه خبر:83202
1403/3/10 16:49:39
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

32000 کلاس درس به همت دولت سیزدهم به فرزندان ایران هدیه شد

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه به همت دولت مردمی شهیدرئیسی 32 هزار کلاس درس به فرزندان ایران عزیز هدیه داده شد، عنوان کرد: شهیدرئیسی در طول یک‌هزار و 17 روز خدمت صادقانه، بر مدرسه‌سازی تأکید ویژه‌ای داشتند که ثمره آن افزایش 6 هزار و 769 فضای آموزشی و پرورشی در کشور است.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

حمیدرضا خان‌محمدی پیش از ظهر روز پنجشنبه در بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان که به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، مجمع خیرین مدرسه‌ساز همدان و اداره کل آموزش‌وپرورش استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی همدان برگزار شد، خاطرنشان کرد: از همه خیرین نیک‌اندیش که این‌گونه منسجم، پُرشور و پُرحرارت در این مراسم حضور پیدا کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم و این حضور ارزشمند خیرین در کنار مدیران استانی، نشان‌دهنده آن است که استان همدان برای آینده خود برنامه دارد.
وی با اشاره به اینکه استان همدان مهد مفاخر کشور و پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است، ابراز کرد: اگر مردم همدان بخواهند مسیر روشنی را در آینده طی کنند، راه آن از مدرسه و کلاس‌های درس عبور می‌کند و مهم‌تر از نظام تعلیم و تربیت در کشور چیز دیگری وجود ندارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور آیت‌الله شهید سیدابراهیم رئیسی را یار و یاور مدرسه‌سازی در ایران معرفی کرد و گفت: این رئیس جمهور شهید در طول خدمت عاشقانه خود 32 هزار کلاس درس را به مجموع کلاس‌های درس کشور اضافه کردند که 54 درصد هزینه‌های ساخت این مدارس از طریق مشارکت خیرین بزرگوار تأمین شد.

خان‌محمدی با بیان اینکه شهیدرئیسی همواره خیرین را همراهان اصلی دولت می‌دانستند، اشاره کرد: در آخرین جلسه‌ای که به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و در ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) با جمعی از خیرین مدرسه‌ساز خدمت شهیدرئیسی رسیدیم، ایشان به بنده تأکید کردند تا می‌توانید زمینه‌ حضور خیرین را در امر مدرسه‌سازی تسهیل کنید.

وی با اشاره به بهره‌برداری از 150 کلاس درس توسط رئیس‌جمهور شهید در نخستین روز از مهرماه سال گذشته در منطقه بهارستان تهران، عنوان کرد: این منطقه یکی از مناطق حاشیه شهر تهران است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید در آخرین سفر استانی نیز در بزرگ‌ترین مدرسه روستایی کشور حضور پیدا کردند، گفت: این مدرسه ازجمله مدارسی است که علاوه‌بر مسائل آموزشی و تربیتی، در آن به مباحث اشتغال‌زایی نیز نگاه ویژه‌ای شده است و بعد از تعطیلی کلاس‌های درس، کارآفرینان و خانواده‌ها در این مدرسه حاضر می‌شوند و کار‌های اشتغال‌زایی خود را دنبال می‌کنند؛ این مدرسه روستایی دارای گلخانه و حسینیه برای اجرای برنامه‌های بزرگ ملی و مذهبی است.

خان‌محمدی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر توسط رئیس‌جمهور شهید برای پیگیری مسائل مربوط به مدرسه‌سازی در کشور، بیان کرد: ایشان در این جلسات عنوان می‌کردند که نباید شرمنده خیرین باشیم و تسریع در انجام کار‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی از توزیع تجهیزات در هنرستان‌های کشور به ارزش یک‌هزار و 650 میلیارد تومان توسط دولت سیزدهم خبر و ادامه داد: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز ازجمله مباحثی بود که شهیدرئیسی همواره بر آن تأکید داشتند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هرجا خیرین حضور پیدا کردند آنجا آباد شد، اشاره کرد: بنده در همین مراسم دست همه خیرین را می‌بوسم.

خان‌محمدی استان همدان را دارای افراد پُراستعداد دانست و گفت: این استان همواره نخبه‌پرور بوده و شخصیت‌های بزرگی را تحویل جامعه داده است.

وی با اشاره به زندگی سعادتمندانه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و خدمات ارزنده ایشان به جهان اسلام، عنوان کرد: تنها مدرسه‌ای که شهیدسلیمانی برای کلنگ زنی آن حضور پیدا کردند، در استان همدان بود که این مدرسه نیز در سالگرد ایشان افتتاح و به نام این سردار پُرافتخار سپاه اسلام نام‌گذاری شد.

* در ساخت مدارس به مسئله عدالت‌محوری توجه شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس‌جمهور شهید و همراهان به حاضران، خاطرنشان کرد: در مسئله مدرسه‌سازی صرفاً به برگزاری یک همایش اکتفا نکنیم و به دنبال آن باشیم که زیرساخت‌های مدارس نیز در استان فراهم شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ضمن قدردانی از حمایت‌های خیرین نیک‌اندیش حاضر در جلسه، ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دین‌داری، خدمت کردن به مردم است و این یعنی هر فرد فکر کند که چقدر به درد دیگران می‌خورد.

وی خدمت به نظام تعلیم و تربیت کشور و دانش‌آموزان را یک ارزش والای انسانی دانست و ادامه داد: پیشرفت در جامعه زمانی تحقق پیدا می‌کند که به نظام آموزشی و تعلیم و تربیت اهمیت داده شود و این نظام تعلیمی است که ارزش‌های هر جامعه‌ای را تغییر می‌دهد.

امام‌جمعه شهر همدان آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین و حساس‌ترین مجموعه هر کشوری دانست و افزود: آموزش‌وپرورش در آینده هر جامعه‌ای تأثیر مستقیمی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به عدالت آموزشی و وجود برخی تبعیض‌ها، عنوان کرد: باید مدیران از خود سؤال کنند که چقدر در خدمات‌رسانی به مردم و به‌خصوص در حوزه آموزش‌وپرورش، با عدالت‌ اقدام کرده‌اند؛ از طرفی باید بدانیم که هیچ تفاوتی بین کودکی که در روستا مشغول به تحصیل است با آن کودکی که در بهترین مدرسه پایتخت تحصیل می‌کند، وجود نداشته و همه این کودکان فرزندان ما هستند.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس نیز در زمینه تجهیزات آموزشی با کمبود‌هایی مواجه هستند، گفت: از خیرین عزیز می‌خواهم که بخشی از نیات خود در امر مدرسه‌سازی را به سمت تجهیز کردن مدارس ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امروزه با چالش‌هایی در تحصیل خود مواجه هستند، ابراز کرد: نباید خانواده‌ها یا عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه به‌صورت مستمر به دانش‌آموزان فشار بیاورند که درس بخوانند؛ چراکه آنان امروزه با یک چالش به‌نام روش درس خواندن مواجه هستند که باید این موضوع را به آن‌ها آموزش بدهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار همدان درخصوص توجه به مسئله مدرسه‌سازی در استان، خاطرنشان کرد: تمامی این زحمات و کار‌های خیر زمانی ارزش ابدی پیدا می‌کند که به خداوند متعال اتصال داشته باشد و به‌نوعی برای رضای خدا باشد.

* حاج‌اکبر ابراهیمی علاوه‌بر مدرسه‌سازی، در آب‌رسانی به روستاهای همدان نیز مشارکت کرد

استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه خیر گران‌قدر حاج‌اکبر ابراهیمی از خیرین بزرگ کشور در امر مدرسه‌سازی هستند، عنوان کرد: این خیر نیک‌اندیش در طرح جهاد آب‌رسانی به روستاهای همدان نیز مشارکت ویژه‌ای داشتند که توجه به محرومین و مستضعفین به‌ویژه ایتام ازجمله مسائلی است که ایشان در طول زندگی خود بر آن مصمم بوده‌اند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز و امام راحل (ره) و به‌ویژه شهدای خدمت، اشاره کرد: هشت نفر از بهترین انسان‌های ایران در شب ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به ملکوت اعلی عروج کردند و شهیدرئیسی عزیز نیز فردی بود که تمام عمرش را وقف مردم کرده بود.

وی گفت: شهیدرئیسی در تمامی جلساتی که برای استانداران و وزرا به‌صورت فصلی، منطقه‌ای یا خصوصی برگزار می‌کردند، بر مسئله خدمت‌گزاری به مردم تأکید داشتند و این رئیس‌جمهور شهید با رؤسای جمهور سابق تفاوت‌های زیادی داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعامل و ارتباط ایشان با استانداران و وزرا اشاره کرد، درصورتی که در دولت‌های قبلی کمتر شاهد این موضوع بودیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در طول مراسم وداع با رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت شاهد حماسه‌آفرینی مردم در سراسر کشور به‌ویژه اجتماع میلیونی در برخی از استان‌ها از قبیل تهران و مشهد مقدس بودیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه شهیدرئیسی همواره در جلسات به انجام کار برای رضای خدا و رضایت مردم تأکید داشتند، ابراز کرد: در سفر استانی به همدان نیز 14 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این استان مصوب کردند که از مبلغ مذکور 55 درصد تاکنون محقق شده است.

* 38 مدرسه خیر ساز هم اکنون در حال احداث است

رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان در فاجعه دردناک سقوط بالگرد، عنوان کرد: استان همدان 900 خیر مدرسه‌ساز دارد که این خیرین گران‌قدر چهره تابناک جلسه امروز هستند و مهر خداوند همواره در دلشان قرار دارد.

علی فراهانی با بیان اینکه استاندار همدان نیز نگاه ویژه‌ای به مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان داشته و خودشان هم از خیرین مدرسه‌ساز هستند، گفت: در این جلسه خیر بزرگ مدرسه‌ساز کشور آقای حاج‌اکبر ابراهیمی نیز حضور دارند که خدمات ایشان ابتدا و انتهایی نداشته و کار‌های بسیار بزرگی را انجام داده‌اند؛ در این استان نیز هم‌اکنون 9 مدرسه کانکسی داریم که این خیر عزیز جهت ساخت مدرسه برای این دانش‌آموزان قول مساعدت داده‌اند.

وی با بیان اینکه قدمت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور 26 سال است، خاطرنشان کرد: دکتر محمدرضا حافظی پدر مدرسه‌سازی ایران بانی این مجمع بودند که یادشان را گرامی می‌داریم.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان از 38 پروژه درحال اقدام برای ساخت مدرسه در استان خبر و ادامه داد: خیلی از سازمان‌ها و نهاد‌های کشور از مجمع خیرین مدرسه‌ساز الگوبرداری کرده و از ظرفیت این خیرین در انجام سایر کار‌های عام‌المنفعه استفاده کردند.

فراهانی از بهره‌برداری 38 مدرسه خیرساز در نیمه دوم سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای مهرماه تا بهمن‌ماه سال 1402 تعداد 38 مدرسه خیرساز در این استان به بهره‌برداری رسید که 68 درصد هزینه‌های آن از منابع خیرین تأمین شد؛ باید این مسئله را نیز مد نظر داشته باشیم که خیلی از مدارس فعال استان هم فرسوده شده‌اند و نیاز به بازسازی دارند که برای رفع این کمبود‌ها باید از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

در این مراسم از آقای علی فراهانی به‌عنوان چهره ماندگار مدرسه‌سازی استان همدان که به تأسی از پدر و برادر خودشان اقدام به ساخت 422 مدرسه با دو هزار و 616 کلاس درس کرده بودند و همچنین همسر ایشان خانم اعظم کیوان که از بازنشستگان آموزش‌وپرورش استان هستند و در ساخت این مدارس مشارکت داشته‌اند، تجلیل به عمل آمد.

همچنین در پایان مراسم از خیرین، مدیران آموزش‌وپرورش فعال در امر مدرسه‌سازی، مدیران ادارات و نهاد‌های مشارکت‌کننده در مدرسه‌سازی استان و برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای خیرین مدرسه‌ساز تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از حاج‌اکبر ابراهیمی به‌عنوان خیر بزرگ کشوری نیز که قول مساعدت برای اجرای پروژه جهاد آب‌رسانی به 50 روستای استان و همچنین ساخت مدرسه به‌جای مدارس کانکسی را داده‌اند، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

شناسه خبر 83202