شناسه خبر:83721
1403/3/27 16:50:16

رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: تمامی نیازمندی‌ها برای برگزاری خوب انتخابات در کردستان مهیاست و ۲۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی در برگزاری انتخابات استان دخیل هستند.

مهدی رمضانی در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها با یادآوری آغاز پروسه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، اظهار کرد: با شروع تبلیغات کاندیداها و شوری که در جامعه ایجاد شده است، منتج به یک انتخابات پرشور و باشکوه و انتخاب یک رئیس جمهور اصلح‌ خواهد شد.
به گفته وی، هیات‌های اجرایی در ۳۱ مرکز شهرستان و بخش‌های استان تشکیل شده است و انتخابات در کردستان در قالب یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برگزار خواهد شد.
رمضانی خاطرنشان کرد: تمامی نیازمندی‌ها برای برگزاری خوب انتخابات در کردستان مهیاست و ۲۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی در برگزاری انتخابات استان دخیل هستند.
وی تصریح کرد: اعضای شعب و نمایندگان فرمانداران شهرستان‌های استان نیز در حال نهایی است.
رئیس ستاد انتخابات کردستان اعلام کرد: آمادگی بسیار مناسبی برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این استان وجود دارد.
وی اذعان کرد: با توجه به خدمات دولت سیزدهم و نگاه ویژه شخص رئیس جمهور شهید به استان کردستان، امیدواریم که آمار مشارکت در این استات بالا و انتخاب نیز خوب باشد.
به گفته رمضانی، اخذ رای با شناسنامه و کارت ملی هوشمند انجام می‌شود و کسانی که کارت ملی هوشمند ندارند در این بازه زمانی برای ثبت‌نام کارت ملی مراجعه کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان افزود: متولیدین از هشتم تیرماه ۸۵ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
وی ادامه داد: هیات‌های بازرسی و نظارت بر اجرای انتخابات نظارت دارند و به مردم اطمینان خواهیم داد که اجرای انتخابات در یک فرایند سالم برگزار خواهد شد و همانطور که رهبری رای را حق‌الناس دانستند، اجازه نمی‌دهیم حق هیچ فردی تضییع شود.
رمضانی عنوان کرد: انتخابات در این دوره اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که رئیس جمهور شهید در دولت سیزدهم تلاش کردند و کشور به یک نقطه آرامش رسیده و امیدواریم رئیس جمهور آینده بتواند این مسیر را ادامه دهد.
مردم کردستان موقعیت‌شناس هستند و با خدماتی که رئیس جمهور شهید و دولت سیزدهم در کردستان داشتند قطعا رکورد مشارکت جدید در کردستان ثبت خواهد شد.

شناسه خبر 83721