شناسه خبر:84638
1403/4/21 08:09:38

6 ماه اخیر برای مردم ایران بسیار خاص بوده است؛ از انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری گرفته تا پرواز اردیبهشت که رئیس‌جمهور خدوم و مغتنمشان را از ملت گرفت تا آماده شدن و شرکت در دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری. البته این روند پُرنشیب‌وفراز برای ملتی همچون ایرانیان که بیش از 40 سال است انتخاب کرده‌اند خارج از چارچوب‌های جعل‌کرده ابرقدرت‌ها زندگی کنند، طبیعی است. حتی همین انتخابات زودهنگام هم در ایران سابقه دارد؛ نخستین‌بار در پی عزل بنی‌صدر با فاصله‌ای اندک و برای بار دوم پس از ترور شهیدرجایی و سومین‌بار پس از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب در سال 68 درحالی که هنوز سه ماه تا پایان دوره‌ دوم ریاست جمهوری ایشان باقی مانده بود.

در این بیش از چهار دهه، ملت ایران ثابت کرده‌ ملت گذر از بحران‌ها است و فشار مشکلات ازجمله دشمن خارجی تا هجمه جریان نفاق، تحریم و بحران‌های ریزودرشت، نمی‌تواند او را از پای دربیاورد. اگرچه در انتخابات اخیر و در مرحله نخست مردم از صندوق رأی استقبال درخوری نکردند و رهبر معظم انقلاب دراین‌باره هشدار داده و فرمودند: «ممکن است یک تعداد افرادی باشند که از یک مسئول خوششان نیاید، یا یک تعداد افرادی باشند که از اصل نظام خوششان نیاید؛ نه اینکه نداریم ما چنین کسانی، چرا، هستند در کشور که آزادانه حرف هم می‌زنند، حرف‌هایشان را هم می‌شنویم، می‌دانیم هم چه می‌گویند؛ یعنی این‌جور نیست که از چشم‌ها پنهان باشند و دیده نشوند. می‌دانیم، می‌شناسیم که کسانی هستند که با اصل این نظام و اصل تشکیلات اسلامیِ حکومت خیلی موافقتی ندارند. خب بله، این‌ها هم هستند؛ لکن اینکه ما هر کسی را که رأی نداد ملحق به این‌ها بکنیم، خیلی خطای بزرگی است؛ این خطا را نباید کسانی مرتکب بشوند. نه، [شاید کسی] مشکل دارد، گرفتاری دارد، کار دارد، حوصله ندارد، وقت نمی‌کند، انواع و اقسام موانع برای این کار وجود دارد. حالا امیدواریم که ان‌شاءالله در این مرحله‌ی دوم، اجتماع مردم شوق‌انگیز باشد و مایه‌ی آبرو برای نظام اسلامی باشد.» البته ملت به‌حمدالله در مرحله دوم با نشاط مضاعفی از حق خود برای انتخاب نفر دوم کشور استفاده کردند و 16 تیرماه رئیس‌جمهور نهم انتخاب شد و پرونده انتخاباتی که دشمن بسیار تلاش کرد تا مردم پای صندوق رأی حضور پیدا نکنند، با تدبیر رهبر انقلاب، حضور پُرشور مردم و تحقق مشارکت بالای 50 درصدی، بسته شد.

این بسیار طبیعی است که در انتخابات، افراد و گروه‌ها از کاندیدای مورد نظر خود حمایت می‌کنند و بالطبع در این حمایت کردن‌ها برخی ناراحتی‌ها و الفاظ ناپسند نیز از طرفین صادر می‌شود. در سطح بالاتر حامیان به دنبال نقاط ضعف و تخلف‌های جریان رقیب رفته تا با انتشار آن‌ها بر سبد رأی رقیب تأثیر بگذارند؛ این قبیل رفتارها در این انتخابات هم مع‌الاسف کم نبود، اما به‌هرترتیب انتخابات تمام شده است و 9 مردادماه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید انجام می‌شود و این توقع به‌حقی است که هریک از کاندیداها باید به همراه حامیانشان پرونده انتخابات را ببندند و به دنبال تحقق پیشرفت ایران اسلامی باشند. چراکه نگاه توحیدی که ان‌شاءالله همه ما به دنبال تقویت آن در قلبمان هستیم، حکم می‌کند که هر تأیید یا ردی، هر نشستن یا برخاستنی را براساس قانون شرع و اخلاق و برای جلب رضای الهی انجام دهیم. از همین‌ روی چه کاندیدای مورد نظر ما راهی پاستور شده باشد و چه نه، ما به وظیفه خود عمل کرده و ان‌شاءالله در برابر خداوند مأجور خواهیم بود.

اکنون بعد از پایان غوغای انتخاباتی نیز همان نگاه توحیدی به ما می‌گوید برای رضای خداوند بیان و بنان خود را مهار کرده و از برجسته کردن تفاوت‌ها دست برداریم؛ چراکه امروز بیش از همیشه کشور نیاز به وفاق دارد و باید با گام‌های مستحکم رو به جلو حرکت کند.

شناسه خبر 84638