شناسه خبر:86537
1403/6/27 17:22:00

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری همدان از تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در شهرداری خبر داد.


مجید شاکری ظهر روز سه‌شنبه در ستاد شهرداری در سالن جلسات این مجموعه از تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در شهرداری خبر داد و اظهار کرد: این دبیرخانه در راستای بحث قانونی مربوط به حوزه سالمندی تشکیل شده و در معاونت خدمات شهری شهرداری مستقر می‌شود.
وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در کشور و‌ همدان، گفت: درمجموع 53 هزار جمعیت سالمند در شهر همدان داریم و با توجه به این موضوع همدان آزمونه (پایلوت) شهر دوستدار سالمند شده و سال‌های قبل نیز این موضوع توسط مدیران گذشته پیگیری شده است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری همدان افزود: شهر دوستدار سالمند با همکاری استانداری، علوم پزشکی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، بهداشت و شهرداری همدان محقق می‌شود که همه باید با جدیت پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه همه اتفاقات در بستر شهر رخ می‌دهد، اظهار کرد: بخش اعظمی از مردم امروزه در شهرها زندگی می‌کنند و قاعدتاً مردم با شهرداری‌ها سروکار خواهند داشت و سالمندان بخشی از این جامعه هستند.
شاکری به توجه ویژه شهرداری‌ها به مقوله سالمندان اشاره کرد و افزود: شهرداری با تخصیص بودجه لازم برای تجهیز پُل‌های عابر پیاده، فضاسازی پارک‌ها، پیاده‌راه‌ها، امور عمرانی و ارائه امکانات برای محلات، بخشی از وظایف خود را در حوزه شهر دوستدار سالمند انجام می‌دهد.
در پایان دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری با حضور مدیران شهری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناسان بهداشت، بهزیستی و علوم پزشکی افتتاح شد.

شناسه خبر 86537