شناسه خبر:86598
1403/6/29 18:10:00
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان:

شهرک صنعتی نهاوند به صنفی- صنعتی تبدیل شود

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان علت اصلی رکود شهرک صنعتی نهاوند را تفکیک قطعات آن به قطعات دو هزار متری برای صنایع عنوان کرد و خواستار ایجاد شهرک صنفی- صنعتی شد.


مؤمنعلی خزایی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی این شهرستان، اظهار کرد: باید در حوزه رونق تولید به‌ویژه در این دو بخش تحولی رخ دهد.
وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان، علت اصلی رکود شهرک صنعتی نهاوند را تفکیک قطعات آن به قطعات دو هزار متری برای صنایع عنوان کرد.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: شهرک صنعتی نهاوند ظرفیت ایجاد و‌ توسعه واحدهای تولیدی ماشین‌آلات کشاورزی، قطعات خودرو، لوازم خانگی، صنایع تبدیلی کشاورزی، دارویی و مبل و منبت و قابلیت توسعه این صنایع در آینده را دارد.
وی اذعان کرد: تبدیل این شهرک صنعتی به شهرک صنفی- صنعتی و تفکیک قطعات به قطعات کوچک‌تر 1000، 500 و 200 متری برای صنایع کوچک و متوسط می‌تواند در تقویت تولید و عدم رکود این مجموعه مؤثر واقع شود.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با بیان اینکه از 42 واحد دارای پروانه تولید و بهره‌برداری در شهرک صنعتی نهاوند 10 واحد فعال است، گفت: 22 واحد راکد، پنج واحد نیمه‌فعال، دو‌ واحد تحت تملک بانک و 13 واحد درحال ساخت است.

شناسه خبر 86598