شناسه خبر:86668
1403/7/2 18:32:00

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان موفقیت در درمان ناباروری از 15 درصد به 25.

7 درصد در این استان افزایش داشته است.
محمدمهدی مجذوبی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: نیمه آبان‌ماه 1400 کار را با تدوین برنامه راهبردی دانشگاه و ارسال آن به هیئت‌امنا آغاز کردیم و بر این اساس برنامه عملیاتی سالانه با اهداف مشخص تدوین شد.
وی نخستین چالش را تداوم بیماری کرونا در همان سال دانست و افزود: با تلاش مجموعه علوم پزشکی و مدیران استانی این بیماری کنترل شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: کمبود و کیفیت نامطلوب آب، آرسنیک، طعم و بوی آب، دیگر چالش‌ها بود که برای هر سه مسئله دانشگاه علوم پزشکی تلاش کرد.
مجذوبی ادامه داد: 86 هزار نفرساعت برای کنترل کیفیت آب کار و در موضوع آرسنیک هم کمک شد میزان آن به حد مجاز برسد؛ همچنین درباره طعم و بو، حوزه تحقیقات دانشگاه عامل را شناسایی کرد و برای چگونگی رفع آن تدبیر شد.
وی بیان کرد: در حوزه آموزش 15 رشته مقطع تحصیلی اضافه شد و جذب دستیار چشم‌پزشک هم در دستور کار بوده و مراحل نهایی آن درحال انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: انجام آموزش‌های مولکولی و هپاتیت ویروس (C و B) در آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان برای نخستین‌بار صورت گرفت.
مجذوبی اظهار کرد: 15 رشته مقطع جدید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا راه‌اندازی شده است؛ همچنین در بخش خدمات درمانی طب ایرانی به‌صورت دانشگاهی، علمی و مورد تأیید وزارت بهداشت، توجه ویژه‌ای به طب سنتی و مکمل، توسعه داروهای گیاهی و سامان‌دهی مراکز ارائه‌دهنده خدمات طب ایرانی صورت گرفت.
وی افزود: برای جبران کمبود بهورز، مجوز جذب 202 بهورز دریافت شد که این افراد درحال تحصیل هستند به مرور وارد محل کار می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: پویش غربالگری فشار خون و دیابت در این استان اجرایی شد و 900 هزار نفر در این پویش شرکت کردند.
مجذوبی اظهار کرد: در حوزه درمان راه‌اندازی بیمارستان دندان‌پزشکی پور سینا در بهار، بیمارستان فاطمیه با 80 تخت برای درمان ناباوری سطح سه، ان‌آی‌سی‌یو، بهره‌برداری بیمارستان اکباتان، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال و درمجموع افزوده شدن 412 تخت بیمارستانی به تخت‌های موجود، ازجمله اقدامات است.
وی توسعه و تجهیز سه مرکز اورژانس در دو بیمارستان ملایر و یک بیمارستان نهاوند، خرید و نصب پنج دستگاه سی‌تی‌اسکن، راه‌اندازی 10 کلینیک پرستاری در بیمارستان‌های تابعه، خرید دستگاه پت‌اسکن با پیش‌پرداخت 140 میلیارد ریال و بهره‌برداری از نیمه دوم امسال، از دیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی، راه‌اندازی اورژانس بانوان با استقبال مواجه شد؛ در این راستا اورژانس بانوان در آینده افزایش می‌یابد.
مجذوبی با تأکید بر اینکه برای جبران کمبود نیروهای اورژانس مجوز جذب 100 نیرو تا پایان سال دریافت شده است، اظهار کرد: ترافیک شهری مانع از رسیدن به‌موقع تیم‌های اورژانس به محل حادثه و بر بالین مصدوم می‌شد که سه دستگاه موتورلانس خریداری شد و به‌زودی دو دستگاه دیگر خریداری می‌شود.
وی با بیان اینکه همه بیمارستان‌ها دارای پد فرود بالگرد هستند، گفت: همدان دارای اورژانس هوایی است و هر پرواز یک میلیارد ریال هزینه دارد که همه این هزینه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.
* دانشگاه پارک علم و فناوری در این استان فعال شده و 80 محصول تولید می‌کند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دانشگاه پارک علم و فناوری در این استان فعال شده و هم‌اینک 80 محصول تولید می‌کند که کشور تاجیکستان درخواست دو محصول را داشته است.
مجذوبی ادامه داد: چهار دانشگاه علوم پزشکی در کشور ازجمله همدان مجوز پژوهشگاه را دریافت کردند که به این ترتیب زیست‌بوم دانشگاه کامل شد و بعد از این باید روی کیفیت کار شود.
وی گفت: در حوزه فرهنگی دانشجویی، افتتاح خوابگاه شهیدهمدانی، ریحانه با 600 تخت و مطهری با 20 تخت در سه سال گذشته صورت گرفت و درمجموع شمار تخت خوابگاه‌های دانشجویی به یک‌هزار مورد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: همدان ازنظر خوابگاه متأهلی رتبه دوم کشور را دارد که با بهره‌برداری از خوابگاه 20 واحدی متأهلی در دهه فجر امسال به‌طور حتم در جایگاه نخست کشور می‌ایستد.
مجذوبی گفت: 6 طرح علوم پزشکی افتتاح و 21 طرح کلنگ‌زنی شد که ساختمان ستادی و فرماندهی اورژانس پیش‌بیمارستانی اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.
وی بیان کرد: هشت هزار متر فضای آموزشی جدید به دانشگاه علوم پزشکی افزوده می‌شود تا کمبود فضای آموزشی نداشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ساخت همراه‌سرا با کلنگ‌زنی در دو بیمارستان بعثت شهر همدان و امام حسین (ع) ملایر، آغاز شد.
مجذوبی اضافه کرد: برای ساخت مرکز جامع سرطان با خانواده فرشچیان به نتیجه نرسیدیم؛ بنابراین بزرگ‌ترین مناقصه علوم پزشکی همدان با سه هزار و 630 میلیارد ریال برگزار شد که تاکنون یک‌هزار و 900 میلیارد ریال هزینه شده و 200 میلیارد ریال دیگر تزریق شده است که با تأمین اعتبار مورد نیاز، دهه فجر سال آینده مرکز جامع سرطان افتتاح می‌شود.
وی اضافه کرد: هم‌اینک مرکز پرتودرمانی (رادیوتراپی) نزدیک به رایگان به بیماران سرطانی خدمات ارائه می‌دهد و با نصب دستگاه تب‌اسکن در این مرکز، ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی افزایش می‌یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به‌زودی عملیات ساخت بیمارستان مهر ملایر با 400 تختخواب آغاز می‌شود، گفت: برای تأمین زمین مورد نیاز ساخت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی شهر همدان، شهرداری همکاری لازم را نکرد.
مجذوبی افزود: 13 طرح حوزه بهداشت و درمان با 930 میلیارد ریال اعتبار و 46 هزار متر مربع زیر بنا مهرماه امسال بهره‌برداری می‌شود.
مجذوبی اذعان کرد: 13 طرح حوزه بهداشت و درمان با 930 میلیارد ریال اعتبار و 46 هزار متر مربع زیربنا، مهرماه امسال بهره‌برداری می‌شود.
وی درباره بدهی بیمه‌ها به علوم پزشکی بیان کرد: بیش از 11 هزار و 700 میلیارد ریال بیمه‌ها به علوم پزشکی بدهکار هستند؛ درحالی که با پرداخت به‌موقع این رقم، می‌توانستیم کیفیت خدمات را ارتقا دهیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها را در راستای ارتقای آگاهی مردم مهم برشمرد و اظهار کرد: در این راستا خوشبختانه شاهد افزایش 300 درصدی تولید محتوا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بودیم.
علیرضا توقیری با بیان اینکه بیش از 21 هزار پست و محتوا از دانشگاه علوم پزشکی همدان در سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منتشر شده است، گفت: درحال حاضر بیش از 70 صفحه، پایگاه و کانال اطلاع‌رسانی در مجموعه این دانشگاه فعال است.

شناسه خبر 86668