شناسه خبر:23241
1399/3/23 20:40:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان کرمانشاه گفت: تأمین آب شرب بلندمدت شهر جوانرود یک ضرورت است و حتماً با برنامه‌ریزی و اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

علیرضا کاکاوند روز پنجشنبه گذشته در جوانرود افزود: برای رفع تنش آبی ظرف 2 هفته از طریق خط انتقال روانسر به جوانرود و بهسازی قنات هلانیه و استفاده از سرریز آن، تأمین آب شرب مجتمع صادق‌آباد از محل چشمه سابق و اضافه کردن چشمه موسوم به کانی‌جولکه به آب شرب شهر جوانرود، پس از کنترل کیفیت آب و رفع معارض در کوتاه‌مدت انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: حل مشکل روستاهای شهرستان جوانرود نیز به‌ویژه مجتمع آب‌رسانی 20 روستای مله‌رهش‌‌ در بخش کلاشی در کمتر از یک‌ماه آینده رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بعضی مواقع ناهمانگی در آب‌رسانی سیار به جوانرود انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم این شهر کمتر در مضیقه باشند، پیگیر برنامه‌ریزی منظم برای آب‌رسانی سیار به این شهرستان هستم.

کاکاوند به حل مشکل تصفیه‌خانه شهر جوانرود اشاره کرد و یادآوری کرد: پروژه مهم و حیاتی شهر جوانرود که از پروژه‌های سفر رهبری است 2 سال است، به‌دلیل مشکل مالی متوقف شده است که با پیگیری و آخرین جلسه‌ای که با پیمانکار پروژه داشتیم، فرآیند آن امسال راه‌اندازی و نواقص پروژه در قرارداد جداگانه‌ای به پیمانکار گوشزد می‌شود.

وی به مطالعه طرح جمع‌آوری شبکه آب‌وفاضلاب شهر تازه‌تأسیس شروینه اشاره و یادآوری کرد: مطالعه شبکه جمع‌آوری آب‌وفاضلاب شهر تازه‌تأسیس شروینه در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان کرمانشاه، سرنه مصرف آب در استان را 230 لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: مصرف آب شرب در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش نشان می‌دهد.

شناسه خبر 23241