شناسه خبر:24509
1399/4/16 00:15:09

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به ممنوع شدن خروج مرغ زنده و کشتارشده از استان، گفت: با مرغ‌داران و کشتارگاه‌های متخلف در این زمینه به‌شدت برخورد قانونی می‌شود.

ظاهر پورمجاهد روز گذشته در ستاد تنظیم بازار استان همدان اظهار کرد: شیوه‌نامه جلوگیری از خروج مرغ از استان به دستگاه انتظامی و قضائی ابلاغ شده و جریمه‌های سنگین و پلمب واحدهای متخلف براساس این قانون اجرا می‌شود.

وی افزود: تأمین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان در اولویت قرار دارد و تا اطلاع ثانوی مرغ‌داری‌ها موظف هستند تولیدات خود را طبق نرخ مصوب روانه کشتارگاه‌ها کنند تا تعادل عرضه و تقاضا حفظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بر نظارت و بازرسی از مرغ‌داری‌ها و عمده‌فروشی‌های استان تأکید کرد و گفت: پرونده‌های متخلفان این بخش به‌صورت ویژه در دستگاه قضائی رسیدگی می‌شود.

پورمجاهد افزود: علاوه‌بر دانه‌درشت‌های بازار مرغ برخی اتحادیه‌ها نیز با مصوبه‌ها و قوانین دولت همراهی نمی‌کنند و از این پس آن‌ها نیز زیر ذره‌بین ارزیابی قرار دارند و بی‌تردید از تخلف‌های آنان نیز چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

به گفته وی چرخه گوشت مرغ از تأمین نهاده‌های دامی تا توزیع بین مصرف‌کنندگان نیازمند مدیریت صحیح بوده که در سایه تعامل و مشارکت بیشتر بخش خصوصی با مسئولان امکان‌پذیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان به ممنوعیت صادرات تخم مرغ نیز اشاره کرد و گفت: اقدام یادشده موجب کاهش قیمت ماده غذایی بوده و گشت‌های بازرسی استان باید بر این موضوع نظارت کنند.

وی از تعاونی‌های روستایی خواست تشکل‌های خود را فعال کرده و با ورود به چرخه تأمین و توزیع نهاده‌های دام و طیور، نقش خود را در تولید ارزان ایفا کنند.

 

شناسه خبر 24509