شناسه خبر:37405
1399/12/12 09:26:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره بهزیستی شهرستان جوانرود از غربالگری بیش از یک‌هزار و 500 کودک در این شهرستان در طرح آمبلیوپی خبر داد.

جمال مرادی با اشاره به اجرای طرح آمبلیوپی کودکان سه تا 6 ساله اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 529 کودک در شهرستان جوانرود در طرح آمبلیوپی با دستگاه غربالگری شده‌اند.

وی افزود: در غربالگری کودکان در طرح آمبلیوپی 60 کودک در شهرستان جوانرود مشکلات مربوط به بینایی داشتند که به مرکز بینایی‌سنجی ارجاع داده شده و توسط کارشناس ارشد اپتومتری این شهرستان معاینه و عینک رایگان دریافت کردند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جوانرود تصریح کرد: طرح آمبلیوپی یا پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله برای کودکان سه تا 6 ساله در این شهرستان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سن سه تا 6 سالگی زمان طلایی برای درمان تنبلی چشم در کودکان است، ادامه داد: در این بازه زمانی با کمترین هزینه ممکن می‌توان از بروز کم‌بینایی و نابینایی در کودکان جلوگیری کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل غربالگری و تشخیص تنبلی چشم در شهرستان جوانرود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

شناسه خبر 37405