شناسه خبر:42590
1400/4/7 09:36:19

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد لرستان گفت: نخستین کنگره منطقه‌ای فرهنگی هنری ماه غریبستان با حضور استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در لرستان برگزار می‌شود.

رضا نیازی روز گذشته با اشاره به برگزاری نخستین کنگره منطقه‌ای فرهنگی هنری ماه غریبستان در لرستان، ابراز کرد: این کنگره با حضور استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای کنگره شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی از منظر امام علی علیه‌السلام، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، جهاد و غیره است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد لرستان بیان کرد: مؤلفه‌های سبک زندگی در فرهنگ علوی و غیره، مقایسه تطبیقی حکمت‌های امام علی علیه‌السلام و جریانات امروز، ترویج فرهنگ ولایت‌مداری و بازآفرینی هنری با تکیه بر نهج‌البلاغه، جایگاه و حاکمیت ارزش‌های علوی در سطح جامعه عدالت، جاذبه‌ها و دافعه‌های علوی، ابعاد زندگی امام علی برای کودک و نوجوان از دیگر محور‌های کنگره است.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره در بخش‌های ادبی شامل شعر، داستان، دلنوشته، قصه‌گویی، بخش هنری شامل فیلم‌ کوتاه، نماهنگ، پویانمایی، عکس‌نوشته، موشن‌گرافی، خوشنویسی، سرود، مناجات‌خوانی، بخش پژوهشی شامل مقاله، یادداشت مطبوعاتی و کتاب، بخش مجازی شامل نرم‌افزار چندرسانه‌ای، نرم‌افزار موبایل و نشریه الکترونیک است.

نیازی اظهار کرد: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر در هر بخش به کنگره ارسال کند، به همه شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در کنگره اعطا می‌شود، آثار برگزیده بخش‌های مکتوب در کتاب ماه غریبستان منتشر و از نفرات برتر با جوایز نفیسی در این کنگره قدردانی می‌شود.

وی عنوان کرد: نحوه دریافت آثار شرکت‌کنندگان از طریق پست الکترونیک farhanglorestan@yahoo.com است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد لرستان بیان کرد: مهلت دریافت آثار از 14 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 15 تیرماه 1400 ادامه دارد و اعلام‌نتایج سی‌ام تیرماه انجام می‌شود.

وی افزود: زمان برگزاری کنگره هفتم مردادماه 1400 هم‌زمان با عید غدیر خم است.

شناسه خبر 42590