شناسه خبر:43630
1400/5/2 12:18:50

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه همچنان افزایش قیمت‌ها را داریم اظهار کرد: دولت باید بیشتر در این امور دقت کند و رشد قیمت‌ها باید یک جا متوقف شود، نمی‌شود که هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه وضعیت استان به لحاظ کرونایی قرمز است اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، نماز جمعه با رعایت پروتکل‌ها در هر شرایط حتی قرمز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید در واکسیناسیون مردم تسریع شود افزود: رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند که مشکلاتی در واکسن به وجود آمده است و فروشندگان بدعهدی کردند و امیدواریم هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسؤولان باید به خواسته‌های به حق مردم خوزستان پاسخ دهند تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، اعتراضات مردم وارد است، مشکلات خوزستان فراوان است و چند کار را باید دولت فعلی و آینده برای حل مشکلات انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه انتظار بر این است که دولت، رئیس جمهور، معاونان و وزرا در کنار مردم و در خوزستان باشند ادامه داد: مسؤولان از نزدیک با مردم صحبت کنند، دولت فعلی هرچند در هفته‌های آخر مسؤولیت خود است اما این دلیل نمی‌شود اقدامات لازم انجام نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه رئیس جمهور گفت که معاون اول را خواهد فرستاد اما باید این اتفاق زودتر رخ می‌داد خاطرنشان کرد: دولت آینده نیز با انتخاب یک استاندار با برنامه برای خوزستان و همه استان‌ها برخی از عقب‌افتادگی در برخی از استان‌ها را جبران کنند و مشکلات مردم برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات منطقه باید عمیق و تخصصی برطرف شود گفت: این مشکل را اگر مقطعی برطرف کنیم باز هم برای چند سال آینده مشکلات بیرون می‌زند و نباید کشور را به تقدیر واگذار کرد و باید تدبیر کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت باید بر تمرکززدایی و توزیع عادلانه بودجه باشد افزود: رشد اقتصادی در کشور باید متوازن باشند و برخی از استان‌ها باید بیشتر مورد توجه باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب اعلام کردند که استاندار ویژه برای برخی از استان‌ها در نظر خواهند گرفت تصریح کرد: این اقدام مناسبی است و می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه سپاه اقدامات شایسته‌ای برای حل مشکلات آب شرب خوزستان انجام دهند ادامه داد: تانکرهای آب شرب راهی خوزستان شدند و خیرین و مردم هم در این حوزه ورود کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم عزیز خوزستان هم مراقب سوء‌استفاده‌ها باشند خاطرنشان کرد: در کنار اعتراضات به حق، اغتشاشاتی رخ می‌دهد که مطالبات به حق مردم را به حاشیه می‌برد و ما باید مراقب باشیم که دشمن از ما سوء استفاده نکند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه همچنان افزایش قیمت‌ها را داریم اظهار کرد: دولت باید بیشتر در این امور دقت کند و رشد قیمت‌ها باید یک جا متوقف شود، نمی‌شود که هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه هفته نماز جمعه را در پیش‌رو داریم و ارتقای دینداری و بصیرت از دستاوردهای این فریضه الهی است گفت: نماز جمعه نماد پیوند سیاست و دیانت است و اجتماع سیاسی جامعه اسلامی است که باعث افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت در نماز جمعه باعث آزادی زندانیان در حکومت حضرت علی(ع) می‌شد ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نیز فردی را که توان رفتن به مکه نداشت، تشویق به شرکت در نماز جمعه می‌کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر امر الهی را به مردم ابلاغ کرد خاطرنشان کرد: ولایت علی(ع) واجب است و مردم باید آن را برای فرزندان خود بگویند، همه مردم باید مبلغ باشند، باید در بازار و کوچه و خیابان نشان دهیم که عید غدیر است و حتی برای غدیر وقف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه عملیات مرصاد، یاد شهدای سوباشی را گرامی می‌داریم گفت: در عملیات مرصاد، 19 نفر از افراد در سایت سوباشی به شهادت رسیدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی از معابر شهری به یاد شهدای سوباشی و به یاد خلبانان پایگاه نوژه نامگذاری شود گفت: در یک روز 19 نفر از بهترین فرزندان این آب و خاک به شهادت رسیدند که مدیریت شهری در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسؤولان تدبیری کنند که با قطعی برق مواجه نشویم تصریح کرد: البته مردم هم در بحث مصرف صرفه‌جویی داشته باشند و مسؤولان را در این راه همراهی کنند.

شناسه خبر 43630