شناسه خبر:44154
1400/5/13 13:18:32

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه برای پذیرفته‌شدگان با رتبه‌های برتر کنکور 1400 که بخواهند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند، بسته‌های تشویقی ویژه‌ای در نظر گرفته است.

رحمت صادقی اظهار کرد: این بسته‌ها در دو قالب کمک‌هزینه تحصیلی ماهیانه و اعطای تسهیلات خوابگاهی رایگان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: این بسته‌های تشویقی در سال اول تحصیلی بر اساس رتبه کل کشوری کنکور (بدون اعمال سهمیه) به دانشجو اعطا می‌شود و تداوم اعطای آن در سال‌های بعد، مشروط به قرار گرفتن دانشجو در بین 10 درصد دانشجویان برتر کلاس خواهد بود.

رئیس دانشگاه کردستان درباره بسته‌های تشویقی گفت: در گروه آزمایشی ریاضی و در رشته‌های مهندسی برای رتبه‌های یک تا پنج هزار، غیرمهندسی برای رتبه‌های یک تا 10 هزار، در گروه آزمایشی علوم تجربی برای رتبه‌های یک تا 15 هزار، در گروه آزمایشی علوم انسانی برای رتبه‌های یک تا یک‌هزار، در گروه آزمایشی زبان برای رتبه‌های یک تا یک‌هزار و در گروه آزمایشی هنر برای رتبه‌های یک تا 500، ماهانه پنج تا 10 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

رحمتی اضافه کرد: در بسته تشویقی شماره دو کمک هزینه پرداختی ماهانه شامل خوابگاه رایگان و یا معادل ریالی آن برای رتبه‌های پنج‌هزار و یک تا 15 هزار برای گروه آزمایشی رشته‌های مهندسی 10هزار و یک تا 20 هزار برای رشته‌های غیرمهندسی همین گروه، 15 هزار و یک تا 35 هزار در گروه آزمایشی علوم تجربی، هزار و یک تا سه هزار در گروه آزمایشی علوم انسانی، هزار و یک تا 2هزار گروه آزمایشی زبان و 501 تا هزار گروه آزمایشی هنر خواهد بود.

رئیس دانشگاه کردستان، جمعیت دانشجویی این دانشگاه را 12 هزار و 989 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 524 دانشجوی دکترا در 35 رشته تحصیلی، سه هزار و 550 دانشجوی کارشناسی ارشد در 118 رشته، هشت هزار و 915 دانشجوی کارشناسی در 57 رشته مشغول به تحصیل هستند.

صادقی با اشاره به اینکه در سال 1399 در مقاطع کارشناسی دو رشته، کارشناسی ارشد پنج رشته و دکتری نیز پنج رشته به دانشگاه اضافه شد، گفت: در حال حاضر 629 دانشجوی خارجی از هفت ملیت دنیا در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه کردستان در سال 1353 کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به‌عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم‌اکنون دارای هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است.

شناسه خبر 44154