شناسه خبر:44823
1400/6/2 09:50:26

سپهرغرب، گروه خبر: دیوارنگاره بزرگ تصاویر شهدای گران‌قدر کرمانشاهی که روی دیوار یکی از بانک‌ها بوده، بدون توضیح خاصی برداشته شده است؛ دیوارنگاره چهارراه ارشاد در شهر کرمانشاه ازنظر فرهنگی همیشه حائز اهمیت بوده، بسیاری از مراسمات و اجتماعات فرهنگی و مذهبی همیشه در این چهارراه برپا می‌شده و دیوارنگاره شهدا در آن، سال‌ها منظر این نقطه از شهر را مزین کرده بود.

چندسال پیش دیوار ساختمان مدیریت یکی از بانک‌های استان کرمانشاه (واقع در چهارراه بسیج شهر کرمانشاه) مزین به تصاویر چند شهید گران‌قدر کرمانشاهی شد که فضای معنوی خاصی را ایجاد کرده بود.

اما مدتی پیش عکس این شهدا در کمال تعجب پاک شد و توضیح خاصی در این خصوص از سوی بانک یا سایر ارگان‌های ذی‌ربط ارائه نشده؛ این درحالی است که همه ما زندگی، امنیت و آسایش خود را مدیون خون پاک این شهدا هستیم.

بی‌شک مهم‌ترین علت مشکلات پُرشمار کنونی جامعه از مشکلات اقتصادی گرفته تا معضلات فرهنگی، دور شدن بسیاری از ما و به‌ویژه برخی مسئولان از راه و اهداف شهدای گران‌سنگ است.

تا پیش از این بعضی عکس شهدا را می‌زدند و عکس شهدا عمل می‌کردند، اما اکنون عکس شهدا را پاک و عکس آن‌ها هم عمل می‌کنند!

آن سال‌ها شهدا از همه‌چیز خود ازجمله از جان شیرینشان به‌خاطر وطن و ارزش‌ها گذشتند، اما این سال‌ها برخی مسئولان همه‌چیز را برای خودشان می‌دانند و می‌خواهند و در این مسیر از هیچ‌چیز نمی‌گذرند و به روی خود نمی‌آورند که در این کشور برای هر پست مدیریتی، خون چند صد شهید به زمین ریخته شده است.

شهدا نیازی به ما و این عکس‌ها ندارند و این ما هستیم که به آن‌ها و یادمان‌های آنان نیاز داریم تا شاید خدا و خلق خدا از یادمان نرود.

همچنین در این روزهای عجیب، تصاویر مربوط به آیات قرآن کریم از روی دیوارهای یکی دیگر از اداره‌های کل استان برداشته شده است.

انتظار می‌رود مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه پاسخ دهند و به‌جای پاک کردن و برداشتن آیات الهی و تصاویر شهدا به توصیه‌های قرآن و وصیت شهدا در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان عمل کنند.

شناسه خبر 44823