شناسه خبر:52841
1400/12/7 09:32:40

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بازسازی 10 واحد مسکونی و مدرسه تخریب‌شده روستای «ساروخان» شهرستان جوانرود در اثر زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 موافقت کرد. «آرش لهونی» در این ارتباط توضیح داد: در بازدیدی که از روستای ساروخان انجام گرفت، یکی از مطالباتی که از سوی مردم این روستا مطرح شد موافقت با بازسازی مدرسه روستا و 10 واحد مسکونی خسارت دیده است که به علت پروژه سد ساروخان تاکنون مجوز بازسازی آنها صادر نشده است.

وی تصریح کرد: با درخواست و پیگیری‌هایی که از شرکت آب منطقه‌ای استان انجام شد خوشبختانه مجوز بازسازی این واحدها صادر شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: طبق اعلام شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، اهداف سد ساروخان با احداث سد نوئل در شهرستان جوانرود تامین خواهد بود و بر این اساس تا تعیین تکلیف مطالعات سد نوئل، مطالعه و اجرای سد ساروخان به حالت تعلیق درآمده است.

«محمودرضا شهلایی» با بیان اینکه از آنجا که براساس مطالعات اولیه، روستای ساروخان در دریاچه سد ساروخان واقع شده و تا زمان تکمیل مطالعات سد نوئل، امکان موافقت با مجوز ساخت و ساز واحدهای مسکونی و مدرسه جدید برای این شرکت مقدور نیست، اضافه کرد: با توجه به زمان‌بر بودن روند مطالعات این سدها و درخواست اهالی منطقه و در صورت موافقت سایر نهادها و ارگان‌ها، بازسازی این واحدها از نظر شرکت آب منطقه‌ای استان بلامانع است.

شناسه خبر 52841