شناسه خبر:59864
1401/6/19 08:50:14

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگ‌کننده نزاجا گفت: با توجه به استقبال زائران از همایش اربعین، نیروی زمینی ارتش تدابیر و اقدامات خوبی را برای خدمات‌رسانی به زائران تدارک دیده و در تمام پایانه‌های مرزی بیمارستان‌های صحرایی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران مستقر کرده است.

امیر سرتیپ «عباس فلاح» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی رسمی خسروی در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در بحث تغذیه و استراحت زائران تدارکات خوبی دیدیم و چندین موکب در پایانه‌های مرزی راه‌اندازی کردیم و در مرز خسروی نیز یک پارکینگ با ظرفیت 15 هزار خودرو برای خدمات‌رسانی به زائران داریم که دارای امکانات پایش تصویری، نور محیطی، مقابله با حرق و تعمیرات و جایگاه‌های سوخت سیار بنزین و گازوئیل برای سوخت‌گیری در محل است.

وی اظهار کرد: همچنین 500 خادم در داخل کشور و خارج از نیروهای ارتش به زائران خدمت‌گزاری می‌کنند که در مرز مهران با استقرار آشپزخانه روزانه 15 هزار وعده غذای گرم و در مرز خسروی پنج هزار وعده برای پذیرایی از زائران پخت و توزیع می‌شود و هرقدر به اربعین نزدیک می‌شویم، این ظرفیت اضافه می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: اورژانس هوایی و تأمین هوایی منطقه را با استفاده از بالگردهای هوانیروز تدارک دیدیم که در پایانه‌های خسروی، مهران و چذابه پیش‌بینی امنیتی را با سامانه بالگردی و اورژانس هوایی داریم.

امیر سرتیپ فلاح ادامه داد: به‌کارگیری یگان‌های جنگ نوین برای مقابله با حملات زیستی و بیوتروریسم با استقرار یگان‌های جنگ نوین و امنیت زمینی با یگان‌های واکنش سریع در مرزهای خسروی، مهران و چذابه را تأمین کردیم و درحال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی گفت: مرز خسروی از ساعت 6 صبح تا هفت شب باز و تردد در مرز مهران شبانه‌روزی است که محدودیت تردد از خسروی نیز به‌دلیل مشکلات داخل عراق است و ما مشکلی برای بحث تردد شبانه‌روزی نداریم.

این مقام مسئول ابراز کرد: در مرز خسروی که شب‌ها ممنوعیت تردد از سمت عراق دارد، ما ظرفیت پذیرایی دو هزار نفر را در بحث اسکان و پذیرایی در پادگان‌ها و مکان‌هایی که در این مرز آماده شده، داریم.

شناسه خبر 59864