شناسه خبر:59867
1401/6/19 08:55:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان گفت: این جمعیت زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی در اربعین حسینی را فراهم کرده و 13 تیم امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مرز باشماق مریوان مستقر شده‌اند.

پیام جلالی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه از حدود دو هفته گذشته ستاد اربعین جمعیت هلال‌احمر استان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: وظیفه اصلی جمعیت، امداد و نجات است و بر این اساس بحث امداد و نجات جاده‌های منتهی به مرز باشماق به ما واگذر شده است.

وی با اشاره به استقرار تیم‌‌های امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مرز باشماق مریوان، گفت: جمعیت هلال‌احمر در این مسیرها 6 پایگاه ثابت دارد که 9 پایگاه موقت هم اضافه کرده و چهار تیم نیز با امکانات و آمبولانس از چهار استان فارس، تهران، البرز و سمنان وارد استان شده‌اند تا در این مأموریت استان را کمک کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان یادآور شد: هم‌زمان با روز افتتاحیه، 13 تیم امداد و نجات هلال‌احمر در مسیرها مستقر شدند که به‌صورت 24 ساعته به ارائه خدمات می‌پردازند، ضمن اینکه چهار تیم از این تعداد با تمام امکانات در مرز باشماق مستقر شده است.

به گفته وی براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است دو تیم تخصصی نیز در سلیمانیه مستقر شود، تمام کارهایشان انجام شده و هر زمان لازم باشد در مسیر سلیمانیه مستقر خواهند شد.

جلالی با بیان اینکه ورزشگاه زاگرس در مریوان نیز برای اسکان و پذیرایی زائران در اختیار هلال‌احمر قرار گرفته است، گفت: امکان اسکان 700 نفر از خواهران و 700 نفر از برادران در این ورزشگاه فراهم است و نیروهای امدادی به‌صورت 24 ساعته به ارائه خدمات می‌پردازند.

شناسه خبر 59867